Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
Albin-Anna

Lasermätare - vattentank - HJÄLP!

Rekommendera Poster

På Öppna Varv förra året var det något litet företag i Sverige som sålde en tysk produkt. En lasermätare till vattentank som var en kanonidé.

Någon som var där? Någon som minns vad företaget hette? För inte fan hittar vi broschyrerna som vi tog med därifrån för att mäta tanken innan vi köpte mätaren.

Och nu går det inte att hitta. Har googlat ALLA utställarna från mässan utan framgång, har googlat alla upptänkliga sökord.

Men det måste finnas någon mer som tyckte att det var en jävligt käck produkt och har bättre minne än jag.

Please oh please :o)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gobius vet jag...men detta var ett litet företag, som hade fått rätten till just denna variant. Inte utanpåliggande, och definitivt laser. Tänkt till färskvattentank men funkade även på septiktank.

Riktigt apbilligt var det också, inte många hundralappar för den minsta varianten och en helt briljant idé.

I montern stod killen från det svenska företaget, som låg i någon mindre ort (inte ens det kommer jag ihåg - men typ Kristinehamn, Skövde, Falköping blah) ihop med den tyska representanten.

Satan i gågatan vad jag önskar att jag inte hade teflonminne. Och HUR kan man inte hitta den när man har googlat varenda jädra utställare.

Jag förlitar mig på er, någon måste helt enkelt ha varit där och tyckt att idén var lika lysande för en billig penning ;o)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har satt in ett antal av BEP ultrasonic tank sender. De funkar så bra att jag inte använder något annat längre.

Den funkar för nästan alla instrument 240-33 ohm, 10-180 ohm eller 0-5volt.

Tar tankar som är från 10mm till 2 meter djupa.

Tankens geometri kan programeras så att man får en linjär skala på uttagen volym.

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ove I<3 you! :)

Det var PRECIS den jag menade. Och idag kom den med posten...tack vare dig.

TACK...tack...tack...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet om den fungerar med en Yamaha-log, årsmod 2007? Loggen kan ställas in för rätt ohm-tal, men hur är det med 0-5 volt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste vara blind Rynkar  för jag hittar då ingen lasermätare till vattentank  bara en ultraljudsmätare ( Tankgivare UTR) ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara ödmjukt påpeka att Skövde har dryga 50 000 invånare och därför räknas till kategorin Mellanstora städer Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Gunnar

Det var ultraljudsgivaren som frågeställaren menade.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp.

Jag hade inte bara glömt vad företaget hette, jag hade även glömt att det inte var laser utan ultraljud...men skitsaksamma. Nu är den funnen, installerad i bajstank och jag är glad Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*skrattar*

Jag ber ödmjukt om ursäkt över förolämpningen. Jag menade mer att det varken låg i

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara upplysa om att ULTRALJUDSMÄTAREN (som sagt, inte ens det kom jag ihåg) funkar klockrent.

Lätt att installera, löjligt billig och funkar på alla sorts tankar. Vår sitter på bajstanken, men jag minns att den på Öppna Varv var tänkt till vattentank.

Riktigt bra blev det i alla fall - vi har provat  - ordentligt Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...