Marin-Johan 0 Postad 5 April , 2008 Hej är ute och söker efter en ny båt en 16 fot. Det står mellan en daycrusier ockelbo t16 eller en sportbåt joker16 vet ej vad ja ska välja så skriv vad ni har för åikter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
weedogt2 0 Postad 6 April , 2008 Du jämför äpplen och apelsiner! Båda är goda men har inte med varandra att göra annat att båda är frukt. T16 är en mer familjebetonad båt. Lättdriven med med relativt flat botten. Joker16 är mer tävlingbetonad med helt andra egenskaper; djup v-botten och obekväm inredning. Men båda är lika långa båtar... Tänk till lite själv: Vad vill du ha båten till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marin-Johan 0 Postad 6 April , 2008 jo du har rätt där men jag tror för sig att det blir en ockelbo liksom jag tycker man får lite mer båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 April , 2008 Hej, Den här Ockelbo T16 U verkar rätt fin: http://www.blocket.se/vi/15384640.htm?ca=7_s 100 hk Suzuki 2-takt (1994). Båtvagn 30 km/h ingår. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marin-Johan 0 Postad 7 April , 2008 finns finare båtar för det priset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 7 April , 2008 Det är inte båten som kostar, det är motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marin-Johan 0 Postad 8 April , 2008 jag menade allt jag pallar inte skriva både båt och motor jag tror de flest fattar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 8 April , 2008 En Ockelbo ska väl ha ganska bra rykte, bra bygg, bra konstruktion etc. En Joker är väl lite av en leksak för barn? (kanske får ovänner nu... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marin-Johan 0 Postad 8 April , 2008 men ockelbo e familje båt och sparre du får inte va med längre du skiter i vad forumet handlar om och bara skriver konstiga saker ex mitt förra forum vad harjag för båt då satt du och hade no life men ärligt talat start ett annat forum så kan vi ha en beef där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 8 April , 2008 Jag förstår inte vad du försöker säga, men du får gärna försöka en gång till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 8 April , 2008 Ockelbo B/T 16 skroven har enormt bra sjöegenskaper, kan bara rekomendera den,,, Kommer aldrig att gå ifrån B16 som andrabåt... Här på Ostkusten med kort/krabb/stampig sjö är den guld värd. Skrovet är lättdrivet upp till ca: 25-30 knop, sen krävs det kraftiga motorer för högre farter, men den går bra med både 50 hk och med 150 hk så man kan ju rätta motorn efter plånboken.. En enormt stadig båt... Fsat jag föredrar styrpulpeten... Smaksak... (Med större motorer är trimplan att rekomendera, med mindre behövs det absolut inte...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser