Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Gäst Fisherman

Val av Ekolod

Rekommendera Poster

Gäst Fisherman

Ska ha ett ekolod för mestadels fiske, och undrar vilket som är lämpligast. Budgeten ligger på 2-2500 kr max....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Martin

Har aldrig fått napp trots mitt ekolod... men det är kanon när det gäller knopmätning, vattentempmätning och djupmätning. Har en Garmin fishfinder tror det är 180. Fungerar kanonbra. Kostar ca 4000 i nypris men du borde kunna hitta någon för 2500 på blocket. Det var väl allt jag vet.... Simma lungt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe jag har faktiskt aldrig fått fisk med hjälp av ekolod. Jag får bara napp helt utan förvarning :-) Men det är ju coolt att bara ha ;-) Garmin, Humminbird, Lowrance...ja det spelar nog inte så stor roll...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går oxå i ekolodstankar och har mest fastnat för Eagle FishEasy2, det kan man få för runt 2500 spänn. Bra upplösning och många käcka funktioner. Ekolod är ju ingen garanti för att få fisk men man kan ju åtminstone se om det är något där och på vilket djup dom håller sig på ett ungefär...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst DeMental

Jag är oxå ute efter ekolod och fick tipset om www.cabela.se Jissies vilka priserskillnader Kan vara värt att kolla, jag kommer då köpa därifrån

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst DeMental

Du hittade inte sidan bara för att jag var värdelös när jag skrev meddelandet :-) Så ska det vara: http://www.cabelas.com Gå in på Boating

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mike

Det där är en fin-fin affär det!! Har varit i en sån affär när jag va i USA för ett gäng år sen. Dom har ALLT, precis ALLT. Det man inte httar där för fritidliv/fiske/jakt det behövs inte!! Humminbird eller Eagle-vilka är bäst, nån som vet??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fisherman

Nån som vet hur det funkar med skatter och sånt om man skulle beställa från USA eller nåt... Så man inte beställer nåt för att sen åka på jordens överraskning med massa avgifter och sånt skit.. Prisskillnaden mellan USA och här är ju helt sanslös....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fiskarn

Cabelas har bra priser och ett stort utbud. Det man ska tänka på är vad man gör när gejen går sönder. Då får man skicka tillbaka varan till USA och vips e förtjänsten borta....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Billigt

Tyvärr så går det nog inte att beställa direkt därifrån utan ett amerikanskt kredit kort. Jag köpte för ett tag sedan en Navman GPS plotter från USA och var då tvungen att använda ett kredit kort kopplat till en USA bank och en adress i USA dit dom skulle leverera den. Fast testa går ju..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag är också ute efter ett Ekolod funderar på ett Humminbird Matrix 17! Kollade in sidan cabelas och det var ju riktigt bra priser. Undrar nu om någon har handlat där över nätet? Känns ju lite riskabelt och inte så kul om det skulle vara något fel på ekolodet men men jag är sugen ändå. Om någon har handlat så undra jag också om det tillkom någon tullavgift? Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

köper man nåt som klassas som navigationsutrustning ska det vara tullfritt. men som sagt... mkt jobb att skicka grejor till usa när de går sönder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Grabs, tänk på att det måste finnas CE-märkning på grejorna, annrs kommer farbror polisen att underkänna produkten :-D :-D :-D :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv kollat efter detta och den billigaste finns på Erlandssons brygga, nämligen Pirhana. 1140 kr netto för den billigaste.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man skall importera från USA så tillkommer kostnader för Tull och moms Tull = 3,7 (statistiskt nummer 8526919000 radionavigeringsutrustning) Moms = 25% Men å andra sidan kan man få tillbaka den lokala skatten. Gäller det NewYork tex, så är det 8,25% Ingen kul läsning... :-|

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...