Jorvel 0 Postad 5 April , 2008 Hej jag har en hel öppen båt av okänt märke. probemet med båten e att det typ bubblar sig i skråvet när man kör.. så min tanke var att stärka upp durken. plasta in några tvära balkar längst ner i skråvet. sen lägga i bygg frigolit sen plasta över. så man får en stabil durk.. är det en dum ide eller kan man göra så.. Sen funderar jag på vad är det man ska användaP plasta med glasfibermatta. Eller ska man epoxy laminera med glasfiberväv.. Vad e starkast.. vad rekomenderar ni..hur många lager.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorvel 0 Postad 5 April , 2008 det e enkelskrov på båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikR 0 Postad 5 April , 2008 Om det är en så tunn båt bör du förstärka den med flera varv glasfiber/polyester! (450g eller 600g matta) Är båten gjord av glasfiber? Om det är av abs plast, går det inte men vanligt glasfiber... Frigolit försvinner genast det kommer polyester på det, så i det fallet ska du använda epoxy! Tvärgående balkar styvar inte upp båten lika bra som längsgående, men de längsgående balkarna ska ändå fästas i varann! Något annat du ska tänka på är att vatten ska slippa att dreneras hela vägen under de tvärgående balkarn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser