Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
labbibia

Dags att gå på offensiven!

Rekommendera Poster

För alla oss som inser det meningslösa i införandet av båtkörkort, det är dags att gå till offensiv nu! Själv kommer jag att kontakta mina lokala politiker för att pressa dem att verka EMOT ett båtkörkort enligt det förslag som gäller nu. Jag uppanar ALLA er som tycker som jag att göra likadant, det är enda sättet att få stopp på skiten!

Ta kontakt med din lokala kommunpolitiker, fråga honom /henne var han/hon står i frågan, låt honom/henne få veta att du inte är intresserad av att slösa bort dina skattepengar på detta idiotiska lagförslag!

Detta är det enda sättet att få stopp på eländet!

Lycka till!

PS: Berätta gärna här om du lyckats få nån politiker att ta reson i detta ärende!

Mvh

Labbibia 

post-22515-1394235410,4471_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför har alla ni som protesterade mot införandet av särskild behörighet för tung lastbil (C-kort) tystnat? Vad jag minns var det mycket gnäll, trots generösa övergångsregler; ålder och erfarenhet (100 mil med tung lastbil) räckte för att byta ut sitt B mot BC.

För egen del kommer jag att uppskatta att polisen kan kontrollera (och förhoppninghsvis dra in) båtkörkort hos fyllehundar och andra som inte har ngt på sjön att göra. Lika mycket som jag uppskattar motsvarande förhållanden i landsvägstrafiken.

aake

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtkörkort. Och sen då,Vänta bara när du har fått ditt båtkörkort,vad kommer sen, Jo då kommer båtskatten, var så säker, det är tyst om det nu,men vänta bara,,,,,,,,,,,,en bit i taget.. JJ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då ska man väl ställa sej till skaran som inte har fått något gratis då. Har tagit mitt bilkörkort, mitt lastbilskörkort, släpkörkort, förarbevis, etc. Och nu när jag ska prackas på ett helt onödigt högfartsintyg så tycker ja d räcker med fjanteri...

Har inte fått något gratis än och kommer fan inte att få d i framtiden heller. Får lägga ut ca 6000 kr ta mitt högfartsintyg och förmodligen se lite glad ut att få fortsätta köra min båt..

Nu ska ja sura en stund och sedan så ska jag fanimej sura lite till innan jag bokar tid för skolbänken. Bra positiv inställning man har, ja kommer säkert att lära mig jätte mycket om trimplan etc..

Men d blir väl vad man gör d till och man får väl hoppas att man får lära sig något nytt.

Men 6000 jävla spänn för att få fortsätta att köra en båt jag kört i evigheter är och förblir svårt att smälta...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Protestera mot körkort för båt på:

www.namninsamling.com/batkortkort

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

6000 spänn för höghastighetsbehörighet?

Var någonstans får du betala så mycket?

I vår båtklubb har vi gått samman 10 st och engagerat en av sjöfartsverkets behörig lärare/examinator. Detta kostar oss 800 kronor per deltagare vilket jag anser det vara värt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

NU har jag kontaktat min lokala politiker! Han var faktiskt också emot det här förslaget till båtkörkort!

Men jag kommer att börja engagera mig politiskt på riktigt, för att försöka få stopp på eländet! Gör likadant du också. Innan förslaget har blivit lag, så är det ju faktiskt bara ett förslag!

Säger som Winston Churchill: Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. På svenska blir det: Det här är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men det är, kanske, slutet på början.

Så, gör vad du kan! Gör du ingenting så kommer du snart att ha blivit av med en av de få friheter vi fortfarande har kvar i det här landet!

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...