zappe 1 Postad 4 April , 2008 Hej! Efter en runda ut på havet idag fick jag problem när jag närmade mig hamnen det gick inte att frikoppla motorn. Det gick att dra ner spaken till tomgång men inte längre. Alltså gasreglaget och tillika växelväljaren går bara mellan tomgång och fullgas framåt. Är det någon som har erfarenhet eller ide om vad felet sitter vore jag tacksam. Båten är en Flipper 760 årsmodell 1989 med Volvo Penta AQ 205/Dp./Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 548 Postad 4 April , 2008 Är det tvärstopp på spaken när du försöker lägga ur växeln? Har du tittat på oljan, så att det inte är vatten i drevet. Annars vet jag av erfarenhet, att det bara är att byta skjuthylsa och glidsko, när detta inträffar. Jag har försökt att slipa in konorna med slippasta, men det brukar ändå sluta med byte av skjuthylsa och glidsko. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 4 April , 2008 Jo, det är tvärstopp. Var sitter skjuthylsan och glidskon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 4 April , 2008 Jag kan tillägga att lägena kännts lite fladdriga sista tiden. För att hitta nollan har jag fört spaken fram och tillbaks över fram och back för att hitta friläge./zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 7 April , 2008 Det var vajern som kärvat. Ny beställd. / Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser