2HOT4U 3 Postad 3 April , 2008 funderar på en Suzuki DF50 2008 men finns det andra som är mer prisvärda ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bova 0 Postad 3 April , 2008 Man hade ett stort test av 50-hästare i båtnytt 2004, i det testet fick Suzukin bra betyg. Det erbjuds en hel del Honda BF 50 i paket nu till bra priser vilket troligen beror på att man snart byter modell från förgasare till insprutare. Även denna äldre modell fick dock bra betyg i testet ovan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin5 0 Postad 3 April , 2008 Yamahas 50 hästare skall också vara mycket bra. Tror den har insprutning precis så som Suzukin har. Du borde jämföra dessa två. Kolla på deras respektive hemsidor. Du får säkert mycket tips om vilken som är mest prisvärd men du skall nog satsa på en japanare. Tycker de verkar få mest beröm både i tester och här på MG. MVH Albin5 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 3 April , 2008 Suzuki har 5års garanti om man dör service hos dom men hur mkt kostar servicen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbe 0 Postad 3 April , 2008 Jag har självt beställt en Honda 50 hästare, nya modellen med insprutning. Valet för mig stod mellan Honda BF50 och Tohatsus tvåtaktare som får väldigt mycket beröm från fiskarna här uppe. Tohatsun är trots tvåtakt visst både snålare och rappare än fyrtaktarna. Fördelen med båda dessa motorer är att dom är lättare än de andra fabrikatens fyrtaktare vilket är en fördel på en lätt båt. Vad suzukin väger vet jag dock inte. Så glöm inte kolla på tohatsun också.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 4 April , 2008 Jag rekommenderar Suzuki. Här finns de till bra pris. http://www.mamut.net/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=prispressarna&gid=34 Har själv Suzuki nu och har tidigare kört både Honda, Mercury och Yamaha. Samtliga fyrtaktare men Suzuki är bäst enligt mig. Den jag har idag är DF 115 och den har självjusterande ventiler. Vet inte om 50 hästarn har det men jag tror det. Dessa kräver inte lika mycket service vilket sparar en slant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 4 April , 2008 Och så har de flesta Suzuki 4-taktare självjusterande kamkedja, ingen kamrem alltså. Kan ju vara en fördel. http://www.suzukimarine.com/sr_08/df50-40/advantages/ /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skuff 0 Postad 4 April , 2008 Det är nästan enklare att byta kamrem än tändstift på Honda. Men jag är troligen jävig när jag rekomenderar Honda? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
weedogt2 0 Postad 4 April , 2008 Jag har en Suzuki 4-takt på 40 hk. Det är är samma motor som 50 hk versionen men med lite snällare kamaxel osv som stryper den till 40 hk. Jag har haft den i ett antal år och kört mycket med den. Jag är verkligen supernöjd. Den går mycket tyst och är mycket snål. Båten drar bara ca 6 liter i timmen eller runt 0,35 l/sjömil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 4 April , 2008 tackar det blir nog DF50 du har ingen möjlighet att svara om kopplingen till tanken ser ut så här? http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/13959DSC02541.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
weedogt2 0 Postad 5 April , 2008 Japp, så ser det ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser