Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Ranger

Grader/befattningar

Rekommendera Poster

Varför kallas jag landkrabba???

Jag är då definitift ingen landkrabba! Skogsmatros med mkt högra grad...

...Minst.

Ranger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter några inlägg till så blir du något annat... \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På maringuiden är du en landkrabba\Smile\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nyligen lämnat landkrabbestadiet. Tror att jag blev Kadett vid mitt 6:e inlägg i forumet. Ingen vill ju ligga längst ner på nörd-stegen.\Laughing\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är man längst ner så lägger man en grund till de som är över för det är dit man själv vill.

Wow! Så det låter.

he he he

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha Nu står jag högst upp i näringskedjan i denna tråd, iaf tills någon med högre befattning petar ner mej hehe!!!

!!!AMIRAL REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar på att skriva Kilroy was here 200 gånger så jag kan få en högre grad. huh!\Tongue

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man tjänar befattningar på att få igång en ointressant debatt med lite smutskastning långt ifrån vad forumet igentligen handlar om. BÅTLIV.

//Peter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ursäkta mig men på sjön är för mig alla lika värda och att stå längst upp i näringskedjan gäller inte för mig. Alla hjälper alla, har trevligt, kul och umgås. Lägg ner hela debatten om vem som har högst ranking, det finns tillräckligt med sånt tjafs på land....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä det e klart, det e ju väldigt fräckt att stiga i graderna på ett internet forum...eeh?? Eller är det tvärtom så att just den som har flest inlägg som i själva verket är en datornörd...? Amiral Rexco verkar vara en jordnära kille, han kanske vet...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är la mer eller mindre standrad med någon form av rangsystem på forum. Jag tycker då det är bra. Ger en bild av hur aktiv och långvarig en person varit på ett forum.

Sen är det la helt klart passande att ha lite befattningar från det marina på ett båtforum...

Sen kan man ju som sagt få upp sin status genom en massa inlägg utan mening, fast då brukar ju å andra sidan (iafpå vissa forum) någon elakartad moderator komma och lägga näsan i blöt om det blir allt för off-topic.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur långvarig en person varit syns väl inte? Det finns ju personer som på kort tid öser ut sig åsikter och därmed stiger i dessa grader snabbt, medans det finns sådana som jag själv, som kanske kläcker ur mig ett par inlägg i månaden, men ändå är aktiv och inne och kollar forumet varje dag.

Man får ta det där med befattningar som en kul grej.\Wink\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, långvarigheten kanske inte syns. Men jämför man datumet personen blev medlem med graden så kan det ju iaf ge ett litet humm. Men visst är det väl mest på skoj.

Dock kan ju även sägas att här på MG så stiger man fort i grad. Är medlem på andra forum och har där kanske 500 inlägg men är fortfarande klassad som nybörjare:(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fendern.

Boatsite.

Boatlife.

Maringarderoben. mfl mfl.

Sen har ju tidningarna sina forum - å båtklubbarna och ...de utländska.

Bla har Praktiskt Båtägande kommit med NY hemsida idag - verkar lovande och många bra artiklar att söka i.

Goooooogla och sök så skall du finna. :-)

Senast ändrad av PatricS | 04 april 2008 | 19:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som i verkligheten alltså. Ju mer dumheter man öser ur sig ju snabbare befordras man\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-tongue-out.gif\ border=\0\ alt=\Tongue out\ title=\Tongue out\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu tror jag att jag blev Kapten med detta inlägg!

Men jag har alltid varit Kapten på min båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

he he måste skriva och se om jag är landkrabba än. He he.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom som har högst rank brukar vara bästa på att snacka skit, så deras inlägg tar jag med en nypa salt.. f'n där brände jag ett inlägg...

;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...