full_speed_ahead 1 Postad 2 April , 2008 Ohoj ohoj, boys! Någon här på forumet som tänker ställa upp i årets fri fart på Götakanal? För er som inte vet vad det är så är det inte filmningen av Götakanal 3, utan ett meeting för äldre sport/fritidbåtar typ Weedo GT, Ockelbo T14, Selco, Flugan mm...... Minns jag inte fel så ställde nog en Riva-kärra upp förra året! För att jag ska få tummarna loss med min renovering av en Selco, har jag satt som mål att ställa upp i år.....peppar, peppar..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuppen_ericson 1 Postad 2 April , 2008 Satte ut min Weeedo på anonns idag. Hinner helt enkelt inte med. Men den köptes för det ändamålet. KOmmer nog dit utan båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 3 April , 2008 Ajdå, tråkigt att du va tvungen till att sälja pärlan..... Den ser ju ut att vara i bra skick ändå.....eller skenet bedrar? Har bläddrat i den nya tidningen Klassiska Båtar samt Nostalgi, där är några artiklar om meetinget samt deltagande båtar. Där är två Weedo GT som är i nästan nyskick, dock har jag inte sett någon Selco.........alltid kul att vara först med något, hihihi. Har även mailat killen som ordnar träffen, hans ända krav på båtar med utombordare var att dom hade en tidsenlig motor, själv har jag en gammal Chrysler 55 hk, så det duger nog, vad för stånka hade du på din kärra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 11 April , 2008 Hmmm, trodde där skulle vara fler som var sugna på detta meetinget? :-S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 12 April , 2008 Vad är det för skillnad på meeting och ett vanligt, svenskt möte? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 12 April , 2008 Det verkar ju skitkul! Visserligen så har jag ingen gammal pärla men skulle gärna vilja kolla. Vart går starten och var är målgång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 13 April , 2008 Mötet som vissa här inne vill kalla det...sker vad jag vet den 26 Juli, men det står den0 27:e på hemsidan? http://www.museihuset.se/ Har själv inte varit där, men hoppas kunnaställa upp i år! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 13 April , 2008 The free fart meeting on Göta Kanal. Whow! Coolt. Typ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lejflof 0 Postad 28 Mars , 2009 Hej! Brorsan och jag är anmälda, Brorsan med Weedo GT Mercury 85hk XS! Jag själv,om jag får ihop motorn... med en Reinell Jet Flight 1960,Mercury 700 -62 6 cyl! Får passa på att tipsa om www.glasfiberklassiker.se nystartad,med både forum och köp&sälj strax på G, vänder sej till intresserade av de tidiga -50-70tals glasfiberbåtarna Hälsn, Leif Löfberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 28 Mars , 2009 Man utgår från Muséet som ligger i Ljung (mitt mellan Linköping och Motala, R34).. går inte att missa. Har tänkt sätta på min gamla motor i 2 år nu, men har inte fått tid för det. Och i år blir det inte någon tid för det heller.. Är så sugen på att vara med!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kimnordinform 0 Postad 28 Mars , 2009 Jag har läst om den träffen. Hoppas att jag hinner klart med renoveringen av min Forslund Seamaster tills dess. Bra att ha en dead-line :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 29 Mars , 2009 Free fart? Låter osande Senast ändrad av Terrafobica | 29 mars 2009 | 07:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 29 Mars , 2009 Varför lyfta upp tråden från förra årets träff? Måste vara bättre att starta en ny och då dessutom få med rätt datum, som är 25 juli. Ska dit men kommer nog inte hinna med att få ordning på min egen båt, Weedo GT med Merc 1150! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 30 Mars , 2009 1150 på en weedo, då vinner du!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 30 Mars , 2009 Får man ställa upp med en finmaster? /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 30 Mars , 2009 Du vet att det är inte farten som dödar det är smällen Eller som de säger i amerika: it´ s not the fart that kills it´ s the smell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 30 Mars , 2009 Borde man laga sig ditner då? Dock så är 15-hästarn inget att visa upp fartmässigt, men att cruisa runt vid göta kanal är väl aldrig fel. (Är dock en bit ifrån Åland) MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser