Gullan99 0 Postad 2 April , 2008 Är på jakt efter reservproppellerar till mitt volvo Penta 290 Duopropp. Kan någon guida mig hur jag får reda på vilken typ av proppeller jag har, att den ena är trebladig och den andra fyrbladig ser jag men borde det inte finnas instansat någonstans vilken modell/stigning den har? Motorn är en TMAD31 Tack för kloka svar. // GULLAN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Briggen 1 Postad 2 April , 2008 Hej, har du lossat propparna och tittat. Ska stå en beteckning på insidan som ligger mot axeln på drevet ((äsch svårt att förklara med ord). Instansat ska det vara i alla fall. Sedan kan du gå in på nätet och Volvo pentas propellerguide. MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gullan99 0 Postad 15 April , 2008 Hej Tack Briggen för ditt svar, fann det instansat på den bakre propellern. Har nu lyckats finna en instansning på utsidan av den främre. M V H Gullan Senast ändrad av Gullan99 | 15 april 2008 | 22:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser