Siggetillmax 0 Postad 2 April , 2008 Jag håller på att svetsa en septi tank och skulle vija ha möjlighet till land tömning, men har alldrig sett en sån och har några frågor. 1. Vilken typ av anslutning krävs viken slang dimension? 2. Suger anordningen iland ur tanken eller måste jag installera en pump? Skulle vara glad för lite tips. /Niklas Senast ändrad av Siggetillmax | 02 april 2008 | 21:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 2 April , 2008 Kolla på http://www.seasea.nu/Article.aspx?ArticleNo=4921 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 3 April , 2008 Den suger snabbt upp så det gäller att tilllufthålet är ordentligt stort då tanken kanske inte alltid motstår undertrycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Siggetillmax 0 Postad 14 April , 2008 Tackar så mkt för dessa tips, hade tänkt att sätta en t-koppling i botten på tanken. En slang till land tömning och en till toaletten. Synpunkter? /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjollberg 1 Postad 18 April , 2008 Jag har för mig att man kan hitta lite info om de standarder som gäller på svenska och finska sjöfartsverkens hemsidor om man söker lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser