Segelbo 2 Postad 10 Maj , 2004 Vår dricksvattenpump har lagt av. Biltema har ett par olika, en för 895:- med pumphus i mässing som verkar skapligt solid och bra. Är den det? Någon som har erfarenhet? Eller skall man köpa sånt i Watski-affären? Är det nån garanti för att man får en bättre pump då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaparn 0 Postad 13 Maj , 2004 Biltema prylar eller liknande är återkommande frågor har jag märkt. Men min erfarenhet är att lågpris håller inte i längden. Köpte på Biltema zinkanod, tyckte att det var lita märkligt att anoden inte förbrukades. Detta beror på usel kvallitet & är livsfarligt för drev & motor. Anoden kostade 1/3 av penta orginalet men till vilket pris??? Om detta kan gäller vatten pumpar.. inte vet jag, men att pris & kvallitet hör i hop det är jag säker på. Men att Watski skulle ha det bästa.. nä det tror jag inte, det finns alternativ till bra & billiga produkter till fritidsbåtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 14 Maj , 2004 Man skall nog vara litet försiktigt med att handla på Biltema, det är min erfarenhet också, därav min fråga. Hittade förresten en utmärkt vattenpump i Watski-affären häromdagen till ett bra pris, under tusenlappen med automatisk på- och avstängning via en tryckavkännare. Verkar mycket gedigen och bra. Monterade den i går kväll - fungerar klockrent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser