Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
Segelbo

Är Biltemas vattenpump OK?

Rekommendera Poster

Vår dricksvattenpump har lagt av. Biltema har ett par olika, en för 895:- med pumphus i mässing som verkar skapligt solid och bra. Är den det? Någon som har erfarenhet? Eller skall man köpa sånt i Watski-affären? Är det nån garanti för att man får en bättre pump då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltema prylar eller liknande är återkommande frågor har jag märkt. Men min erfarenhet är att lågpris håller inte i längden. Köpte på Biltema zinkanod, tyckte att det var lita märkligt att anoden inte förbrukades. Detta beror på usel kvallitet & är livsfarligt för drev & motor. Anoden kostade 1/3 av penta orginalet men till vilket pris??? Om detta kan gäller vatten pumpar.. inte vet jag, men att pris & kvallitet hör i hop det är jag säker på. Men att Watski skulle ha det bästa.. nä det tror jag inte, det finns alternativ till bra & billiga produkter till fritidsbåtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man skall nog vara litet försiktigt med att handla på Biltema, det är min erfarenhet också, därav min fråga. Hittade förresten en utmärkt vattenpump i Watski-affären häromdagen till ett bra pris, under tusenlappen med automatisk på- och avstängning via en tryckavkännare. Verkar mycket gedigen och bra. Monterade den i går kväll - fungerar klockrent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...