mae222 5 Postad 1 April , 2008 Hej Jag hade massor med problem föra sommaren med att tjejen skriker så fort man vill dra på lite. det finns liksom ingen bra teknisk lösning på detta problem. fast jag tycker båten går som tåget bara man trimmar in allting rätt. 5 knop båten börjar röra på sig 8 Knop enorma vågor ca 3 liter distansen. 24 Knop båten planar ut ordenligt ca 2 liter distansen. 28 Knop tjejen börjar gny. 30 Knop båten börjar gå behagligare men tjejen börjar skrika. 32 Hastighets mätaren går över skalan som slutar vid 30 Knop. 35 Knop Tjejen vrålar men jag mår fint 1.63 Liter distansen 38 Knop Båten når sin trevligaste fart. tjejen vrålar 40,3 Knop båten vinglar lite .tjejen vill göra slut och är berädd att hoppa av. /Finns det andra med liknande bekymmer ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 1 April , 2008 Jag har en tvåtaktare som för så mycket oväsen vid höga hastigheter så jag ser det inte som ett problem. Har du försökt med öronproppar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 April , 2008 - Byta tjej? (Är hon snygg?) - Silvertejp? (Silvertejp löser många problem?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 1 April , 2008 Byt båt - finns många som går bra och snålt i mer modesta farter.(påminner mig om min tid med HD. Den gick som skit kring 70-90. Man var tvungen att köra minst 100 för att det skulle kännas bra - inget polisen gillade http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 1 April , 2008 Jag har haft samma bekymmer, men eftersom jag är befälhavare på min båt så har man ju lite att säga till om när kärringen börjar sätta sig upp ;-) Sjölagen 53 § Om befälhavaren För att upprätthålla ordning ombord får befälhavaren bruka det våld som med hänsyn till omständigheterna kan anses försvarligt. Detsamma gäller den som befälhavaren berordrar att biträda härvid och den som utan anmaning kommer befälhavaren till hjälp. På julafton samma år fick jag en mässingsskylt med texten Captain`s word is law Då har hon fattat vad det handlar om :-) Lycka till med era tanter! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 1 April , 2008 jag skaffade båt först och sen en tjej (numera min fru). Jag säkerställde på ett mycket tidigt stadie att hon tyckte lika mycket om att vara på sjön (och i höga farter) som jag! Det funkar fortfarande ........ hon tycker att det är coolt att marcha i 28-30 kn .... vilken tur (skicklighet) jag har haft ... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 1 April , 2008 Visst finns det en teknisk lösning, se bifogad bild... Ett annat alternativ är att lämna tjejen hemma, ger både lugn och ro samtidigt som båten blir minst 50kg lättare! http://bdsmshop.se/pix/products/TB40990.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 1 April , 2008 Jag hade motsatt problemet, vill gärna sitta på taket och bara glida fram men damen vill hellre åka undan för när ankan lättar från vattnet och flyger lågt brukar den lille somna på bara några minuter så vi sen kan få lite kvalitets tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maaaackan 0 Postad 1 April , 2008 Min smålanska tjej med historik av en trä eka i en insjö kom med följande kommentar första sommaren på sjön när vi körde om en segel båt i min Sea Ray 220DA. Jag kan verkligen förstå tjusningen av att segla en skön och vindstilla dag Nu har vi precis köpt en 270 sundancer och hoppas på sköna och vindstilla dagar ;-) //Mackan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 2 April , 2008 Och jag som gjort allt jag kunnat komma på för att få bruden att skrika mer , hehe så var det så enkelt !! April april på dig själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 2 April , 2008 Min smålanska tjej med historik av en trä eka i en insjö kom med följande kommentar första sommaren på sjön när vi körde om en segel båt i min Sea Ray 220DA. ' Jag kan verkligen förstå tjusningen av att segla en skön och vindstilla dag' Den blondinen känner vi till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 2 April , 2008 Ajdå, det blev visst en grabbig tråd till. Vilket jag som vanligt bidragit till. Nå, många tjejer klarar att betrakta män med det milda överseende vi ibland förtjänar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 2 April , 2008 anders du som tagit bilden ovan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 2 April , 2008 Tyvärr inte. Stolen with pride från annan tråd här på MG. :-) Liksom den här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 2 April , 2008 Och det var Elektrofors som bärgade den här båt strax utanför Bullandö :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 2 April , 2008 okej, stackare ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 2 April , 2008 Men det var inte min båt, såg den stå där... Man undrade om dom höll på att spela in en film eller nåt, men så var det tydligen inte :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 3 April , 2008 okej =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser