Jokijoker 0 Postad 30 Mars , 2008 Hej, jag tycker att min plastbåt har börjat bli lite solblekt, så jag tänkte fräscha upp gelcoat. Undrar bara om ni har några tips på hur man gör och om det finns någon enkel metod. /Oscar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 30 Mars , 2008 Hej! prova lahega powercut 11 rubbing och en lågvarvig polermaskin Typ vinkelslipsutförande. Beroende på hur sliten/repig ytan är kanske man få börja med grövre saker, våtslipa med 800-1200- och sedan gå på med abralon 2000 eller 4000. Efter det är det rubbing som gäller och slutligen vaxning. Många som har provat Lahega lackförsegling 37a-37b på gelcoat säger att det är suveränt. MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 31 Mars , 2008 Lahegas produkter är superbra. Om båten är mycket sliten kan du precis som tidigare inlägg påpekade använda deras Powercut 11 men deras Supercut no 10 för är lite grövre än 11an och tar bättre men var försiktig. Om du har riktigt dålit gelcoat bör du fundera på Abralon och testa detta först och framförallt innan slipning med 800 och 1200 papper. Lahegas 37A o B är bra förseglare men det måste vara helt ok innan du lägger på detta för annars blir det inte bra. Inget blir bättre än underarbetet. Det finns mycket skrivet om Lahegas produkter på deras hemsida och du måste använda maskin för att polera med. Och framförallt inte göra felet som många gör att lägga på för hand och försöka polera upp det torra medlet med maskin. Maskinen skall slipa polera med medlet och sen är det bara att torka av med en duk. Per PS det finns ingen enkel metod !!!!!!!!!! DS Senast ändrad av oceanis | 31 mars 2008 | 10:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 31 Mars , 2008 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=152469 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser