marko4 0 Postad 29 Mars , 2008 E det någon som har några bra trollingtips å platser runt GBG,jag utgår ifrån eriksberg.Själv har jag fått öring runt fiskebäck men e sugen laxtrolling så tips mottages tacksamt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fartlek 0 Postad 29 Mars , 2008 Vi har kört lite trolling efter öring/lax lite längre norrut vid Gullmarsfjorden, men aldrig lyckats få något annat än just havsöring. Detta är saxat från en sida med den enda info jag funnit angående laxtrolling på västkusten, kanske ger dig det något. Riktat fiske efter atlantlax sker oftast som flugfiske eller spinnfiske i de åar och älvar där laxen stiger för att leka. Trollingfiske efter lax på västkusten är en form som ännu inte är så utbredd men börjar att ta fart. Trollingfiske gör det möjligt att fiska med små beten eller naturliga beten på stora djup med stor precision. Att fiska på djupare vatten är en förutsättning för att hitta laxen som på senvåren och sommaren jagar sill, spigg och små taggmakrillar mm där vattnet är svalare. Ofta fångas även riktigt fina havsöringar på dessa fisketurer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser