BennyBanan 0 Postad 30 Mars , 2008 En hel del totalt underbara svar. Där man utmålar gnällande seglare som provokativa !!! Ja jag skall sluta gnälla o börja märka istället. Så ju mer ni gnäller ju mer ska jag märka i konsekvensens namn. Sen är det lite roligt o se de angrepp som görs på de personer som berättar om självupplevda tillbud. Dom får tydligen skylla sig själva som var ivägen för en motorbåt. Jag vet också at majoriteten av båtägarna sköter sig men den lilla klick som bär sig åt som svin borde faktiskt märkas med röd färg. Hmmmmmmm...... borde kanske skaffa lite olika färger för varierande svinaktighet. Den alltid lika ödmjuka BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 30 Mars , 2008 Märker du min båt så lär du få en torped tillbaka. Finns inget som ger dig rätten att åka runt och leka polis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BennyBanan 0 Postad 30 Mars , 2008 Tror att du får problem med att få tag i en torped.................................hehehe Den alltid lika ödmjuka BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 30 Mars , 2008 Kunskap och träning ger färdighet ! Behövs inte mycket till ett leende på sjön och när det gäller maringuiden så kan man se det som en kunskapskälla, där vi lär oss av varandra. /Styrman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 30 Mars , 2008 Tänk om alla tänkte som du, inte för att jag tror att du menar allvar, men vilket Irak det hade blivit. Polisen och kustbevakningen hade säkert haft fullt upp hehe. Krig till sjöss! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 30 Mars , 2008 Men För bövelen... Hur gamla är ni egentligen...? Låter ju värre än en sandlådediskussion... lägg ner, det finns idioter i båda lägren, inse det... hoppas bara att jag slipper undan dem när jag själv är ute på sjön... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 30 Mars , 2008 Jag tror inte att tråden skapades med största allvar, därmed svaren ! Lite skoj får vi allt tåla inte sant? /Styrman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fiskbullen Postad 30 Mars , 2008 De största svallen drar vi nog upp här i forumet, sedan när vi möts där ute så flinar vi och hoppas att dom inte kommer ihåg vad vi skrev. Nejdå, men känslorna går varma under den lååånga vintern och när solen åter värmer så smälter vi en smula igen. Trevlig vår på er. Fiskbullen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 495 Postad 30 Mars , 2008 Jag tycker det är intressant att se att det är inga snipägare som klagar på att de blir omkörda, dränkta och nästan välta, av snabbgående båtar. De borde ha större bekymmer med svallet än vad en segelbåt har. De kanske är av ett tåligare släkte och vana att det ska rulla en del? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 30 Mars , 2008 Det är tur att vi inte tycker lika, tänk om så vore fallet, ack så tråkigt det hade blivit. Det trevliga med ett forum är ju alltid att folk får säga sitt. Ibland blir det fel när tolkningen inte uppfattas på rätt sett, hursom så måste sjöfolk hålla ihop, det är praktis inom yrkessjöfarten åtminstone. Även bland fritidsbåtägare har jag för det mesta sett en hjälpande hand oavsett segel eller motorbåt. /Styrman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nirilli 0 Postad 30 Mars , 2008 för mig handlar det inte om motorbåts folk kontra segelbåts folk. Nej det handlar om livstil. Jag uppskattar att när jag är ledig sakta glida omkring på sjön i en motorbåt eller segelbåt . Men det finns en liten grupp som inte förstår finesen med havet som betraktar resan som något nödvändigt ont som måste klaras av så snabbt som möjligt för att komma dit man ska. Är det så så köper man en snabb motorbåt kör som fan överallt för att inte få någon tidsförlust. För mig är det faktum att man inte vet när man kommer fram ett av huvudskälen till att jag är på havet. Och när jag då möter dessa tidsoptimister som försöker ta igen 5-10 minuter genom att köra förnära för fort så blir jag förbannad. Förvinn ur det ända som är kvar som inte är erövrat av klockan köp en sport bil eller ett flygplan men låt oss som vill ta det lugnt på havet få lugn och ro. SPAR ER TID NÅGON ANNAN STANS. Senast ändrad av nirilli | 30 mars 2008 | 18:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbe 0 Postad 30 Mars , 2008 Jag tyker att man ska var snell med varanndra å ge dom fattiga barnen i affrika mat för det har fröken sagt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BennyBanan 0 Postad 30 Mars , 2008 Bättre o bätrre dag för dag Har funderat lite till !!!! Röda skott på dom som var VÄLDIGT NÄRA. Gula på dom som var inte fullt så nära. Svarta på dom som försöker o sänka mig !!!!!!!!! Den alltid lika ödmjuka BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 30 Mars , 2008 Lakerar du om min båt då...? Jag tänkte den i svart.. det skulle bli fint! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Florina 4 Postad 30 Mars , 2008 Ja du Benny Bannan Jag undrar vilken som förlorar mest på att du skapar denna tråd, om du vill ha en dålig stämmning mellan motorbåtar och segelbåtar så kanske du lyckas. Jag har alltid tagit hänsyn till segelbåtar tidigare, men nu börjar jag tveka för jag har inga problem med vågor från segelbåtar sen är det bara köra förbi och om dom. Men var jag inte förstår är var finns alla förståndiga seglare som kan ana vad han håller på att ställa till för er. Är det slut med hänsynen så säg till. Tidigare seglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 30 Mars , 2008 Skulle vara roligt att veta vilken båt BB besitter ? Personligen ser jag hans inlägg som ett lustspel ? /Styrman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DaddyCool_08 0 Postad 31 Mars , 2008 Hörni motorbåtsägare....Låt denna tok hållas med sitt dravel och ignorera honom.Allt ni skriver emot honom, gör honom bara lyckligare och det tycker jag inte vi ska bjuda honom på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 31 Mars , 2008 Glöm inte bort att detta är en dösnacktråd, ta inte innehållet så allvarligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 31 Mars , 2008 Mata inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 31 Mars , 2008 Jag gillar inte riktigt att BananBubba har snott min signatur. Blanda för tusan inte ihop mig med trådskaparen. /Den riktiga BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 31 Mars , 2008 Blev nästan lite orolig för att du skaffat nytt nick Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BennyBanan 0 Postad 31 Mars , 2008 Det finns bara en äkta BennyBanan !!!!!!!!!!!!!!!!! Den alltid lika ödmjuka BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 31 Mars , 2008 Det finns bara en psykopat och det är du, ta dina piller och sej till vakterna att sätta på dej tvångsjackan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 1 April , 2008 Nä du kan vara lugn hehe. Banan-Nissen är någon annan pajsare. /Den äkta BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 April , 2008 PUH! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Richard_Scarry 0 Postad 3 April , 2008 det förstår väl alla att den där skiten kommer från garderoben Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbe 0 Postad 3 April , 2008 Minns ett annat forum jag var med i där en dåre med nick Bosse Banan skrev i sitt tycke kluriga inlägg lite titt som tätt. Det lustiga är att Bosse Banan avslutade sina inlägg med den alltid lika ödmjuke Bosse Banan.Anar en viss likhet med Maringuidens egen Benny Banan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 April , 2008 Brukar inte Hummer Tina eller vad det var Räkans brud kallades sig för oxå avsluta sina inlägg. Nog saknar man de gamla trollen, men vem vet de kanske vaknar ur idet nu när sässongen börjar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 4 April , 2008 Det är väl inte helt omöjligt att de kommer från garderoben eftersom de där blir spärrade på ett ganska tidigt stadium, de måste ju ta vägen någonstans... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
UrbanCowboy 0 Postad 5 April , 2008 varför spärrade ni Richard_Scarry ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser