JungmanJansson 0 Postad 28 Mars , 2008 Hej på er. Hur stor tycker ni en båt ska vara för att bli förärad ett namn? Visst, det är ju jättekul att döpa en jolle till ett fartygsnamn men det blir ju mer löjligt än kul att döpa t ex en styrpulpetare. Någon som har idéer...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 28 Mars , 2008 Jag tycker att man kan döpa alla båtar, oavsett storlek! Känns det löjligt, skippa fartygsnamnet då och döp båten till något som du tycker passar. Jag har döpt både min nuvarande 23-fotare men även min förra 16-fotare. Det gör båten lite mer personlig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 28 Mars , 2008 Tycker att en båt över 70 fot kan döpas. Trots det är jag mer löjlig än kul. Min styrpulpetare, HR 510, är döpt. Oj vad jag skäms nu men jag får väl göra bort mig och hoppas att nån känner igen mina kännetecken när nån har snott båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 28 Mars , 2008 Hej, Klart du ska döpa båten, tjejen tyckte det va löjligt att döpa gummibåten som hon inte ville ha. Just därför blev hon döpt till onödig under pompa och ståt. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 28 Mars , 2008 6,21 m. :-) Skämt åsido så funderade jag länge på samma sak. Frågade här på Mg om samma sak. Bestämde (i samråd med hon som bestämmer) då vi senast bytte att vi skulle döpa båten till nåt trevligt namn. Det blev hustrus smeknamn som ung - det gav många postiva omdömen när vi var i Finland i somras. Tror att namnet syns i min Sjöbod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 28 Mars , 2008 Visst kan man döpa en båt oavsett hur stor eller liten båten är. På bilden här är en tidigare båt jag hade som 'bara' var en 515 och döpt. Jag tycker det ser snyggt ut att se namnet på båtar så här. Vill du skaffa likadan text till din båt så fixar denna firma detta till bra pris. http://www.dekalwebben.se/ Maila valt namn, storlek och färg så fixar de det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 28 Mars , 2008 Eller den här - han verkar billig. :-) http://www.dekal-webbdesign.se/ Billigare än den jag anlitade i närområdet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 28 Mars , 2008 Klart att alla båtar, stora som små har rätt till ett namn;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koljan 0 Postad 28 Mars , 2008 Hade samma problem som trådens upphovsman, men det löste sig genom att jag blev tvungen att döpa båten. VHF ombord gör att fartyget måste ha ett namn. Enkelt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 29 Mars , 2008 Glöm ej att säga, lycka och välgång må följa dig på din färd på de sju haven eller (kusten,skärgården) Lycka till ! /Styrman Senast ändrad av Styrman | 29 mars 2008 | 13:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser