andres01 0 Postad 27 Mars , 2008 En del av min innerklädsel har lossnat, hade tänkt och limma tillbaks den. Jag har hört att man kan använda vanlig våtrumslim eller skall jag ta kontaktlim? Klädseln skall fästas både på plast och trä. Alla andra goda råd ang. detta är välkomna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 27 Mars , 2008 Det är svårt att komma ifrån fukt i en båt, därav skall du självklart ha ett lim som pallar väta. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, en bild vore inte helt fel http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-cool.gif\ border=\0\ alt=\Cool\ title=\Cool\ />//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 27 Mars , 2008 Båda funkar, men har sina för- och nackdelar. Våtrumslim har längre torktid vilket gör att materialet tenderar att glida. Kontaktlim hugger direkt, alltså ingen risk att det glider men å andra sidan har du ingen möjlighet att justera, det måste bli rätt direkt. Dessutom är kontaktlim fruktansvärt att jobba med pga lösningsmedlet, våtrumslim är vattenbaserat. Förra året bytte jag innerklädsel i båten. Då använde jag kontaktlim för att fästa isoleringen (av typ liggunderlag), våtrumslim funkade inte där eftersom materialet bågnade ut. Sen använde jag våtrumslim till tyget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 28 Mars , 2008 jag har använt ett vattenbaserat kontktlim till att sätta pvc matta i taket... men som sagt de fäster direkt så var noga. men å andra sidan slapp jag lukten och få baksmälla efteråt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 30 Mars , 2008 Hej! Jag har använt Casoflex golv/vägglim. Mycket bra lim som fungerar att våtlimma och häftlimma med. Säljs i byggvaruhandeln. MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 30 Mars , 2008 Kan bara instämma, fungerar ypperligt med Cascoflex, limmade hela mitt rufftak med detta lim. Sryk på på beklädnad och morsvarande yta där beklädnaden ska sitta, låt torka några minuter, fäster nästan direkt men går att efterjustera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser