Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Terrafobica

Båtmagasinet

Rekommendera Poster

Nu tar väl MG i så de spricker.  Följande text fick jag hemskickad idag:

 

TV8 och maringuiden.se inleder samarbete kring det populära TV-programmet Båtmagasinet. Programmet har TV-premiär söndag vecka 13 och sänds under åtta veckor.

 

Om nu programmet har premiär på söndag, hur kan det då vara populärt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart det är! Det handlar ju om båtar \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ /> Kanske själv är med på ett hörn \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-innocent.gif\ border=\0\ alt=\Innocent\ title=\Innocent\ />, MÅSTE SES!
//Johannes 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Länken som man fick med för att förhandskika lite funkade ju inte heller när jag testade...

 

// S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
Ja, konstigt. Allt fungerar om ni läser mailet inne på MG men det är något fel via e-posten. Vi tittar på saken så ni får rätt länk till nästa program.
Hoppas ni kom in på sidan änså. Länken är http://www.maringuiden.se/batmagasinet
Ha en fin helg!
//maringuiden 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tittat på filmklippet får jag stora rysningar. Varför är det så viktigt att båten går fort? Hela tiden kommentarer typ denna gör 30 knop med bara 50 hk eller denna är för dig som inte har bråttom. Varför ska man ha bråttom på sjön? Har killen helt missat hela debatten om missnöjet med alla snabba motorbåtar. Dessutom säger han något i stil med Med denna båten kan du tryggt släppa iväg dina ungar, den gör bara 20 knop!!!!?????? Klart det beror på vad man definierar som ungar, men att släppa iväg ett barn eller tonåring i en båt som gör 20 knop eller mer, gör man det? Vi skulle aldrig kommit på tanken att släppa iväg våra tonåringar i en sådan båt, trots att de är väldigt sjövana.

 

Flytvästen, varför i helafriden har han den dold under jackan? Skäms han för att visa att han bär flytväst?

 

Nä, detta får definitivt inte mig intresserad av att titta på programmet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Smaken är olika.

Vissa tycker det är kul med fart,andra inte.

20 knop är ca 35 km/h något saktare än en moped går. han menar nog inte att små barn skall köra båten själva.

Har man en 14-15 åring som är ansvarsfull som kör båten är det nog inga problem.

Som sagt smaken och uppfattningar kan variera.\Wink\ 

Hoppas programet blir bra, roligt med båt TV \Cool\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

''Har killen helt missat hela debatten om missnöjet med alla snabba motorbåtar.''

Var är den debatten? Den har jag också missat! Eller kallar Du det allmänna gnället om snabba motorbåtar från vissa för debatt?

 

 

Ang flytvästen. Kan det vara så att den är anpassad till hans kroppsstorlek utan jacka på? Att den faktiskt inte passar om han ska kränga på den utaför jackan?

 

Senast ändrad av Rovarn | 28 mars 2008 | 10:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allmänt gnäll är just... allmänt gnäll

Jag tycker inte ens att det är speciellt allmänt utan ganska sällsynt.

\Innocent\

 

Senast ändrad av bigl | 28 mars 2008 | 10:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

MG brukar väl ta i så de spricker!

Nu kommer också reklamen, lånereklam, klädreklam och mycket annat som kanske inte direkt förknippas med båtar och båtliv. Det blinkar till höger och det blinkar ovanför så man håller på att få epelepsianfall...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njae, lite gnäll från några i en viss kategori kallar inte jag för debatt, jag kallar det nog hellre egoism, avundsjuka eller missunnsamhet.

\Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den enda intäkten maringuiden.se har är från våra annonsörer. Utan dessa överlever vi inte. Alla annonsörer som vill köpa annonsutrymme på maringuiden.se (som inte bryter mot svensk lag) är välkomna att annonsera hos oss, det är vår policy.
//maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis ska TTG som företag försöka dra in reklamintäkter, det jag reagerar lite mot är allt blinkande och rörlig reklam i forumdelen som lätt får en att tappa fokus på det man läser och det man ska skriva. Att maringuiden.se/forum inte skulle överleva utan reklam tror jag inte på, http://www.maringarderoben.se/forum (maringarderoben.se) lever fortfarande på ett genuint intresse att vilja tillhandahålla ett reklamfritt alternativ, detta genom ideella insatser och endast en tråd i forumet ämnad för gratisreklam som de medlemmar som har egna företag själva får lägga in. Funkar fortfarande, efter ett par år klockrent, nu faktiskt bättre än någonsin!

 

Senast ändrad av Rovarn | 28 mars 2008 | 12:39

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..med tanke på hur intresserade MG var på båtmässan i Älvsjö i sin monter ,  så är det ett under att man hittar annonsörer .

Nu kanske det var den 'privata sidan'' som skulle presenteras på båtmässan .....

Bara en reflektion ,  en ensam stackare sitter nerborrat med ansiktet i sin laptop och har   ..ingen aning om .. att folk bara går förbi och varken  ser eller uppfattar vad MG har för budskap ........

 

Vi som är delaktiga i detta forum och likväl underlaget för annonsörer blir lite , ska vi säga ''brydda'' , när en sån passiv attityd representeras !?!?!?

 

Även VI på forumet är beroende av intäkterna så att NI (MG)kan upprätthålla en bra och funktionsduglig site .....

'' ansvar växer med rollen''

 

 

 

 Rätta mig om jag har fel ! .. (eller är jag bara lite fredagsgnällig \Laughing\?)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När kommer det ett båtprogram av och med folk som kan båtar ??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...