Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
btc_andersson

Båtjakten: Mina krav på båten!

Rekommendera Poster

Jag är otroligt sugen på att köpa båt, det började med att jag ville ha en liten styrpulpet i 500 klassen för 40.000-50.000:- men jag har höjt mina krav på båten, kravet har alltid varit att kunna fiska i öresund, båten ska va lätt att traila, det ska va smidigt att sticka över till danmark med båten osv..

vad kan jag få för båt som är 6,50 meter för 200.000 max!

en snipa kan man ju få väldigt billigt men dom är inte lätttrailade, och en styrpulpet som är 6,50 meter får man inte för min budget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har fastnat för Örnvik 610 mc .. men tåler den verkligen att dra ut på öresund och klara grov sjö vilket det nästan altid är där..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En kompis till mig köpte förra veckan en flipper 640 Fisherman(styrpulpet) som alltså är 6.40 lång. Ett monster. Dieselinombordare på 170 hk. Toppfart 46 knop.

Han fick ge 145 000. Så visst kan du få tag i stor styrpulpet för under 200 000 kr, dock kanske inte en helt ny.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har en Four winns 180 Horizon LE 2005 med 4,3l v6 på 190 hk Volvo Penta som endast gått 20h. Hamnkapell, stereo, urtagbara mattor, trailer. Priset är endast 189.000 kr. Finns ute på blocket nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...