steken 1 Postad 26 Mars , 2008 Hej! Kör idag med en 3 bladig propeller,rak axel, förmodligen orginal. Nån som har koll på vad det kan göra extra att sätta på en med 4 blad ? Vet att en del äldre Nimbus 26 bytte men har inte koll på vad det gör i bränsleförbrukning och fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 6 April , 2008 Ingen fortfarande som har koll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneT 0 Postad 6 April , 2008 Vad har du för motor? Kan vara skillnad på val av propeller om du har MD22 eller TAMD41. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 7 April , 2008 Usäkta!! givetvis så har det skillnad. Har en B30 i den. Men min kapellmakare som var och sydde mitt kapell frågade varför jag inte bytt till en fyrbladig propeller, ha sa att en del som åker Nimbus 26 gjort detta. Är orginal en 3-bladig, om det gick att sätta på en 4 bladig? Kanske inte ens orkar att varva ur med denna motor? Tänkte mest att som jag mest kör idag 2200 varv 7knnop kanske man fick upp den någon knop? Och givetvis ska den gå att varva ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 1 Maj , 2008 Lyfter upp frågan en sista gång om det finns någon som provat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser