Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
Gibson55

Båtkörkort

Rekommendera Poster

Efter att ha sett de flesta avsnitt av Kustbevakarna i Kanal 5, inser man att ett båtkörkort är ett måste. Det bör vara enkelt att genomföra. Man tar alla båtägare i Sverige och kör mot Eniros register. Alla med riktnummer 08 får automatiskt krav på körkort, övriga riktnummerområden får frikort. Om man samtidigt passade på att införa visumtvång på båtägare med båtkörkort, kunde man ha kontrollplatser vid Göta & Trollhättekanal så man slipper få in patrasket i Vänern och Vättern. Det finns säkert vettiga båtägare i 08 området, men som vanligt är det en liten del som förstör för dom som sköter sig.

\Cool\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehehe!

Och vad får dig att tro att vi 08:or som har både Mälaren, Stockholms skärgård och hela Ostkusten att båta i skulle vilja färdas i dypölarna Vänern och Vättern?\Laughing\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni kan ju vara på flykt \Tongue

Nä det är nog lika dant över hela skärgården skulle jag tro, när det gäller fylla och vårdslöshet.

Ingen rök utan eld.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Fiskbullen

På kustbevakarna igår, så tog dom en kille för tredja gången för fortkörning. Kommentaren,- fan det är göteborgarn igen \Laughing\

Gårdagens program var det bästa, fast sjöfylla har väl inget med körkort att göra? Jag tror att den kommer att finnas ändå och t.o.m Kbvakarn sa ju att det är jävligt gott med en öl i båten. \Innocent\

Bullen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Fiskbullen

Klass1 Klass2 Klass3

Har det något med öl att göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Opps den tog. Men mitt inlägg var ju inlaggd i DöSnack så jag hoppas jag vågar ta Göta Kanal i sommar.

Cool Hi Caparral

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm dypölar? Vad jag vet så är iaf Vättern en av Världens renaste sjöar..... Kan ju ha fel och blivit påverkad av gifter eftersom jag dricker vattnet därifrån men...Tungan

Undra vad man ska kalla det där döda diket mellan Sverige och Finland/Baltstaterna?Cool

Right back at you 08:a

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, du sa det ju själv! Förmodligen är du förgiftad av utsläpp från städerna i Bibelbältet

Du gör ju misstaget att blanda ihop begreppen botten och vatten

Det tycker jag är botten!Cool

post-22515-1394235551,4586_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man ska aldrig dra människor en kam...det finns skärgårdbor i Stockholms skärgård som inte vill veta av dessa idioter. Du ska veta att Värmdö och Stockholms skärgård ligger 3 mil öster om Stockholm.Skäms

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha! Du har löst problemet. Om man har klass 3 så skall man dricka klass III öl!

Verkar troligt om man betänker hur fort och hur nära små segelbåtar som  snabba motorbåtar brukar köra.

Eller hur?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...