ankaon 0 Postad 24 Mars , 2008 Ska det vara kort eller lång rigg till en Uttern 510 HT? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svante-raptor 0 Postad 24 Mars , 2008 Hej hej, skall väl inte ta gift på att detta gäller samtliga 510 HT men jag är ändå ganska säker på att ivarjefall flertalet byggdes för kort rigg! (Åtminstone var det så på den vi hade. En -74:a) Eftersom antalet kortriggade snurror numera inte direkt kryllar på beg-snurror-marknaden, så sålde faktiskt uttern en adapter så att man kunde konvertera akterspegeln för långa riggar istället. Vet inte om dom gör det fortfarande, men det bör vara värt att kolla upp ivarjefall! (Det var en rostfri sak som man bultade fast i befintlig akterspegel, som ett slags förlängning på ursprungliga akterspegeln!) Lycka till! //Svante-rrrrrrrrrrrrr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 25 Mars , 2008 Stämmer bra med beskrivningen av min 510:a. Båten är byggd för kort rigg men har en rostfri 'adapter' som höjer den, har därmed en motor med lång rigg... Senast ändrad av Knoparn | 25 mars 2008 | 08:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ankaon 0 Postad 25 Mars , 2008 Bara så att jag fattar detta rätt nu, var det Uttern själva som sålde eller var det nån privat som sålde??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svante-raptor 0 Postad 26 Mars , 2008 Hej igen, Då det begav sig på min tid var det ivarjefall av Uttern själva som vi köpte akterspegel-förlängaren! Nuförtiden kanske det är via återförsäljarna, som man kan få hem den från Uttern?!? Lycka till! //Svante-rrr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 26 Mars , 2008 Kolla www.uttern.se Tillbehör 2008, längst ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ankaon 0 Postad 26 Mars , 2008 Tack för det....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser