b-boy 0 Postad 24 Mars , 2008 Hej!Undrar vart man kollar och eventuellt fyller på olja till power trim/tilt till en johnson 70hk 1991!MvhMarcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 24 Mars , 2008 på min johnson 120hk från 91 så har jag en plugg vid motorn längst ner, antar påfyllningen borde vara där nånstans också ?, för du har väl pumpen mellan akterspegeln och motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 24 Mars , 2008 Tja har ingen pt/t själv men läste manualen.. Det sitter tydligen en plugg på nedre delen av cylindern.. som man lossar. Men innan man skruvar ur den ska man se till att den/motorn är i upp läge (ända upp!)... Sen skruvar man ur och checkar nivån och eventuellt fyller på.. det ska fyllas på ända upp till plugghålskanten. Det var lite mer avancerat om man förlorat mycket vätska.. men om det är intressant kan jag ju försöka förklara det också... Senast ändrad av Daniel_B | 24 mars 2008 | 20:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 24 Mars , 2008 men när jag köpte min motor stog det på annonserna sist : antingen P/T eller P&T och dett a betyder? min hette då P&T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 24 Mars , 2008 Tar väl en gissning.... P/T: Power Trim P&T: Power Trim & Tilt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatnisse 1 Postad 24 Mars , 2008 okej skillnaden är? powertrim =du kan ställa in den hur den ska gå men du måste lyfta upp motorn manuellt? och trim och tilt är som mitt du kan trimma och tilta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 24 Mars , 2008 Japp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hilti 0 Postad 3 April , 2008 Hej jag har själv strul med min tilt på min yamaha och den är helt tom på olja nu vet någon hur man skall gå till väga 50hk 00:a Mvh Gunnar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser