Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
rotorp

Fula mätartavlor - bayliner

Rekommendera Poster

Hej forumet.

I och med denna förb snön så ficlk man ju mer tid till vårrustningen.

Turen har nu kommit till instrumenteringen och eljobb där.

Min fråga är nu....

Mätartavlorna på instrumenteringen, främst då hastighet och varvtal, så har själva mätartavlan blivit ful som fan. Ser ut som att dekalen är torkad så den separerat och spruckit.

Går det att få tag i nya tavlor/dekaler alt instrument? Det sitter 4kantiga instrument med mätarstapeln gåendes i diagonal linje. Typiskt amerikanskt. \Cool\

Tacksam för hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns en kille i gbg som annonserar ut instrument av olika slag, skall själv köpa ALLA mina nya via honom 2xoljetryck, 2xtemp, 2xvolt, 2x varv, 1x tank, 1x roderindikator, 2xpowertrim.

Orginal modellen är ruskigt fula, så byt till nya snygga du med... de jag har tittat på har vit tavla med kromring runt om, givetvis byter jag ut plattan samtidigt som intrumenten är monterade på till kolfiber....

http://www.blocket.se/vi/15046843.htm?ca=15_s

//RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur mkt givare o sånt måste bytas med då? De va ruskigt snygga de där tavlorna. Skulla passa bra i Bajjan..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

enl. uppgift skall dom passa där det sitter VDO mätare, vet inte om du har det men jag har det iallafall... smack i bara... (låter lite för bra, men jag är beredd att prova....) 

Det blir en NY båt, med kolfiberpanel och dessa mätare \Laughing\\Tongue\Cool\

börjar nästan dräggla själv... hehe.. Jag har ju bytt hela färgsättningen på min båt och dessa passar klockrent till valda färger.. (vitt, ljusgrått, svart och Krom)

//RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...