Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
SV-Pirat

Utbildningsfråga!

Rekommendera Poster

BK = Båtkörkort.

Vi har förarbevis och kustskepparn.

Vi tänkte ta utsjöskepparn och sedan vidare till skeppare VIII (tror jag det heter) Är det någon mening med det? Jo naturligtvis, men med tanke på allt snack om BK 1 eller 2.

Vi är alltså godkända för 2,an. Men vill naturligtvis lära oss mer, även ta kanalintyg.

Frågor:

Kommer det att finnas vidare utbildning efter det att staten har bestämt gränsen?

Är de som tycker just nu, kompetenta nog att bestämma gränser?

Vore det bättre att gå på skola i t.ex Norge, om man nu vill behålla ett bevis som visar att man faktiskt behärskar tidvatten, sextanten eller något annat.

Jag är förvirrad! 

Vet någon om överhuvudtaget ett BK kommer att gälla i exempelvis England/Frankrike?

/Karin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dumt så klart, straffet för att man är gift med Urban. Hoppas att ni aldrig har eller gör något fel, använder ett språk som inte hör hemma i så fina kretsar som ni rör er i. Eller beror det på att ni är okunniga trotts allt.

Ni är ju Bäst!

Vi kan tala om att vi äntligen fick vår båt och hade gärna delat med oss av erfarenheterna kring den. Skotten, i garderoben har sänkt oss fullständigt. Men vi har faktiskt ett liv utan guiden/garderoben eller fenden. Ett stort tack till dig Skotten, jag hoppas att du aldrig i ditt liv eller någon för den delen får ett sådant helvete som du utsatt oss för. Nu tackar jag för mig och Urban kommer heller aldrig mer att visa sig här, i finrummet.

Mvh Karin Medin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...