Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Svansen

Plotter - Test

Rekommendera Poster

Hej ! Är det någon som läst testen i Praktiskt Båtägande nr.2 där de skulle testa 6 st plottrar. Tyvärr bommade jag detta nummer och nu är nr.3 ute märkte jag i går.

Är det någon som vill berätta vilken plotter som vann eller scanna testen till mig så är jag väldigt tacksam !! \Wink\

mvh

Svansen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lowrance Globelmap 7200C blev bäst i test. 11.300:- Har hört att Garmin 525 har fått bra recentioner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, men Garmin 3006C, bra i test men den klart dyraste 17.000:-

Senast ändrad av tommpa | 22 mars 2008 | 09:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr ser man sällan Furuno (undantaget radar) medtaget i tester i svenska båttidningar (däremot av och till i norska Båtmagasinet), möjligen beroende på att fabrikatet räknas som proffsutrustning. Synd; bättre utrustning tror jag inte går finna.

Jag har i olika båtar haft diverse GPS och lod sedan -91, Garmin, Simrad, Apelco och Furuno. Längst tjänst gjorde Furuno plotter/lod från -94 till dess jag sålde den aktuella båten 2006. Aldrig några problem.

Nu kör jag med Furuno 7000F (kombinationsinstrument plotter/lod) sedan ett par år. Mycket snabb úppdatering av plotterbilden, extremt god läsbarhet och ett inbyggt lod med proffsprestanda. Läs på! Och låt dig inte avskräckas av riktpriset; här och var erbjuds god prutmån.

Mvh

aake

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en Garmin 292. Ett halvår senare kom 525 ut. Jag tycker den är väldigt smart. Bara en sådan sak som att man klickar i sjökortet vart man ska och plottern ritar sedan ut den bästa rutten med utgångpunkt av det djupbehov man angett.

Peaky 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hört någonstans att Garmin 525 är seg, för detaljerad grafik helt enkelt så det tar tid at få fram informationen. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Mvh
Fredrik

Senast ändrad av Mr_Cool | 22 mars 2008 | 12:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...