Gå till innehåll
fredag 01 november 2024
maringudinnan

Seglingsokunnig men villig att lära!

Rekommendera Poster

\Kiss\Hejsan!

Är en Stockholmstjej som ska flytta ner till Göteborg i maj och slå mig ner där.

Jag har alltid lockats av havet och velat lära mig att segla och skulle vilja köpa en egen båt om några år. Men jag har inte haft möjlighet eftersom jag har jobbat som flygvärdinna och inte kommit till skott pga. att jag varit stationerad utomlands väldigt mycket.

Nu undrar jag vad som är lämpligt för en nybörjare att starta med?

Kanske gå med i nån klubb, gå en kurs, eller att  få följa med nån rutinerad seglare ut några gånger?

Problemet är bara att jag inte känner till så mycket om Göteborg eller känner några där.

Är tacksam för förslag!

Hälsningar

Lillan G

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att gå med i en klubb som har vuxenseglingskurser  och som har båtar som lånas ut gratis till medlemmarna är en mycket god idé.Så har vi i vår och kanske finns det någon klubb i Göteborgsområdet som har ett liknande upplägg.
Annars kan jag ge dig rådet att kolla med västkustkretsen av Svenska Kryssarklubben. Dom är mycket flitiga med kurser och evenemang.
Jag lärde mig att segla genom att köpa en liten segelbåt som jag kajkade runt med på Mälaren men skulle jag bo på västkusten så skulle jag lära mig segla någosånär och navigera innan jag gav mig ut på sjön ensam.
Hoppas du hittar något bra sätt att komma ut på sjön.
Ju fler kvinnliga skeppare ju roligare! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt din Sjöbod så är du:

Användarnamn (alias): maringudinnan 
Namn: Nils Mårtensen 
Län:   
Senast inloggad: 08-03-21 kl 13:21 
Antal inloggingar: 2 
Antal foruminlägg: 1 
Medlem i klubbar: Inga klubbar 

En stilla undran. :-) Hur stämmer detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Transvestit? I dag kan man inte så noga veta...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Ja det kan kanske verka lite konstigt, men som kvinna måste man vara lite försiktig särskilt på internet och om man som jag har ett  ganska ovanligt efternamn.

Jag vill ju inte att vem som helst  plötsligt kommer och ringer på dörren, om du ursäktar mig.

Med vänlig hälsning

Lillan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Ta kontakt med Kvinnliga segelsällskapet, www.gqss.se. Där hittar du seglingintesserade kvinnor med båtar som du kan gasta på

Hälsar Linda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med Folkuniversitetet. http://folkuniversitetet.se/templates/ArrLista05.aspx?id=75947 Dem har bra kurser i Helsingborg. Men jag vet inte vad dem har för utbud i Göteborg. Det är ju en större stad så det borde finnas där med. Jag gick två seglingskurser med dem och är mycket nöjd. Finns fler kurser med jag är nöjd som det är nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...