Sturgeon 1 Postad 20 Mars , 2008 Vad har den vanliga motorbulten för utombordaren för gänga. Jag mätte snabbt till ca 12 mm, vilket jag snabbt tolkade som M14, men nix! Motorbultarnas gängor är finare än M14. Så vad är det för gänga? /K Senast ändrad av Sturgeon | 20 mars 2008 | 21:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoringen Postad 20 Mars , 2008 vad har du för utombordare då . här har du lite gäng info http://www.sublight.se/system/includes/tmp/drillholes_threads.pdf MVH Lax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 20 Mars , 2008 Utombordaren gör ju ingen skillnad, sitter monterad på en Askeladden, ganska uppenbart tack vare din fina tabell att det skall vara M14 x 1.5. Tack för det, skall även spara tabellen! /K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skuff 0 Postad 20 Mars , 2008 Var fick du tag på nya bultar någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 21 Mars , 2008 Bultarna har jag, men vill ha på nya muttrar också! Nu har jag ju inte köpt rätt muttrar än men gissar att välsorterat fackhandels som tools bör ha det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skuff 0 Postad 21 Mars , 2008 Dom hade nog kunnat hjälpa dig med gängfrågan också! Senast ändrad av Skuff | 21 mars 2008 | 15:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser