JannePava 0 Postad 19 Mars , 2008 Jag har kommitöver en 35 hästars Evinrude -84:a, som så vanligt på äldre begagnade snurror finns inget luftfilter kvar utan bara gängade hål på flänsen runt insuget. Jag har sökt på googel utan att hitta några uppgifter om varken vilket filter eller ev. luftburk som ska sitta på original...någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 20 Mars , 2008 Jag tror inte att det ska sitta vare sig någon luftburk eller luftfilter på din motor. Du menar de gängade hålen baktill på förgasaren? Jag tror man ansåg att det inte förekommer grus och damm ute på sjön och att det därför ansågs överflödigt med luftfilter på en utombordare. Det är likadant på Johnsson, men det är väl i grunden samma motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 20 Mars , 2008 Lådan som sitter på förgasarna kan man väl kalla luftfiltert.. Men som föregående talare säger, har man oftast inte detta på sjön.. Dock är det vanligt med ljud dämpning för insugnings ljudet som uppstår vid förgasarna, det är denna låda som sitter på förgasarna.. Men dock har man inget filter i lådan... Senast ändrad av Rigor73 | 20 mars 2008 | 14:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser