fiskarin 0 Postad 19 Mars , 2008 hej alla..tänkte sätta ut båten imåron..nu till min fråga..vad ska jag göra när det är köldgrader nattetid när jag bara har vanlig sjövattenkylning??öppna alla kranar när jag stannat motorn eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 20 Mars , 2008 Normalt klarar en motor ngt lite natt frost utan att allt fryser i hop. men här var det minus sju i natt... så kan du inte vänta tills den här köldknäppen går över, om du inte kört genom motorn med glykol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird205 0 Postad 20 Mars , 2008 Vatten som inte är fruset vintertid har en temp på ca 4grader C (gäller stilla vatten). Ligger båten i så lär du inte få några större problem, du får värme från sjön. Du kanske bör lägga en täcke över motorn om det blir riktigt kallt. Vet flera som inte tar upp båten på vintern pga dess storlek och de har inte några problem. //PA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser