Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
ottie

century

Rekommendera Poster

ska köpa en Century 24(med cheva 350). Någon som vet något om denna båt??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Century är ett gammalt anrikt klassiskt amerikanskt båtmärke som tillverkade en mängd sportbåtar modell ChrisCraft-Riva men med en del egna inovativa lösningar. Century tillverkar båtar än idag för sport, fritid och fiske. De jag vet som har haft eller har Century är nöjda med sina båtar, själv har jag en CENTURY 300 GRANDE som jag nyttjat i 5 år och är helnöjd med. Det var lite allmänt om CENTURY tyvärr ingen detaljinformation om just den du ska köpa. Du kan nog vara övertygad om att du får en bra båt med mycket bra gångegenskaper. //BernBerg

post-5965-1394234309,7236_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej om jag hade varit du så hade ja nog satsat på något annat amerikanskt än century, jag har en del erfarenhet av dessa centurys, dom väldigt vingliga och kan inte ligga rakt i sjön helt omöjliga att trimma in,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej och tack för infon

jag köpte båten och hade den i två säsonger, håller med dig gick f*n inte och trimma den så den blev stabil, så fort det blåste från sida så lade sig båten i lovart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och vilka helplanande båtar lutar inte i sidvind. Jag har i alla fall aldrig ägt eller kört någon. Det är ju i fallet med sidvind man får använda trimplanen. Går båten högt och fint på vattnet är det naturligt att fören blåser åt lä och man får parera med styrningen åt lovart, varför båten då lägger sig lite åt lovart. Har du en båt som ligger tungt i vattnet, så blåser inte fören i väg så lätt och det kan då upplevas som en stabilare båt, men det kostar bränsle i stället.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fjord och coronet från 70 talet går att trimma in med trimplanet men you know en amerikansk båt liger standard på slagsida ou know ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...