Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
BennyBanan

Drivmedelspriser!!!!

Rekommendera Poster

Tja den här tråden innehöll dom flesta av knäppgökarna anser jag. Var det inte så att dösnack kom till för såna här trådar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan ifågasätta vad Du gör när vinden mojnar, ror du segelbåten eller startar du motorn och åker vidare!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gled fram en dag över havet med min tysta segelbåt. Plötsligt stördes friden av en stinkande, vrålande plastraket. Motorbåten for förbi givetvis alldeles för nära och orsakade då en massa otrevligheter för mig. Stilla i min båt satt jag o tänkte ta det lugnt lille vän o se dig för

Denna tanke hade knappt försvunnit när jag såg hur han körde på fel sida OM EN PRICK !!!

KRASH BANG SPLATT !!!! Hoppsan tänkte jag när jag såg hur killen flög genom luften o landade på ett skär. Då förmörkades himlen av en massa fåglar som dök ner mot skäret. Så snabbt jag kunde tog jag mig fram till skäret för att kunna hjälpa killen. När jag kom fram såg jag vad som hade lockat alla fåglar. Killen hade spräckt skallen o blottat innamätet. Huvudet var fullt av murket maskbemängt trä som fåglarna kalasade på.

 

Nu tror jag inte att alla motobåtsägare är träskallar men många är det nog !!!!

 

Den alltid lika ödmjuke BB

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och hur var din barndom då?   Nä förresten. jag vill inte veta!.

post-18624-1394235394,9408_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om det tar emot lite så måste jag hålla med om ett lillfinger här. Det där med att dra ner på farten och svallet när man passerar andra båtar är det si och så med. Har jag sett.

 

Även om min båt kan puttra på i 28 knop så gillar jag mest 7 knop semesterfart, tyst motor så man hör fåglarna, man drar inget svall, hinner se sig för och navigera.....

 

Senast ändrad av Anders_St | 21 mars 2008 | 21:33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, det håller jag med om. Jag kan köra 14 knop men i 6 knop hör man knappt motorn och det drar lite soppa. Man behöver inte sakta in pga svall eller annat- Har man inte brottom så finns det ju bara fördelar

post-18624-1394235396,3561_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

.....hm......aha.......
 
 
......jag gör visst likadant.......\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-foot-in-mouth.gif\ border=\0\ alt=\Foot in mouth\ title=\Foot in mouth\ />
......minskar seglen när det blåser mycket så jag inte får så hög fart  och kan höra fåglarna kvittra........ \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

.......å de flesta är måsar.....
 
 
 
 
....å säger...brummm...vrål.....skrän...\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-tongue-out.gif\ border=\0\ alt=\Tongue out\ title=\Tongue out\ />
trevliga varelser........\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Ska cyklister och gångtrafikanter kräva att alla bilar och motorcyklar förbjuds eller, visst ska man samsas och störa varann så lite som möjligt. Ca hälften av våra båtvänner är seglare och det blir några st. Ingen av dem verkar tycka illa om motorbåtar. Dessutom är ju de flesta segelbåtar: Motorbåtar med alternativ framdrivning.

 

Senast ändrad av ahaa | 24 mars 2008 | 16:19

post-18624-1394235397,7995_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste i tidningen idag att bensin o diesel skall bli MYCKET dyrare till sommaren. trolig prisökning blir mellan 1:- o 3:-. HÖJ MER FÖR TUSAN !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Funderar på att köpa mig en paintball-pistol med knallröda skott till sommaren. Ska bli kul o märka de vårdslösa motorister som kommer för nära. Det blir ett stort rött märke på skrovet där man träffar. Kul sen när man kommer in i hamn o ser någon som håller på o skrubbar bort allt det röda.  Hehe.

 

Den alltid lika ödmjuke BB

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte läst detta, men det är säkert sant. Tyvärr får man väl säga, för det kommer nog att ta död på en del annan handel i Sverige när folk som är tvugna att använda bilen måste dra in på annat.

 

Bygg ut kollektivtrafiken så att den fungerar för alla, därefter kan de få höja bensinpriset till 50 kr litern om de vill. Men ge fan i det innan alla har ett möjligt alternativ till bilen.

 

Alternativet är ju att de som bor i storstäder där kollektivtrafiken fungerar, Stockholm, Göteborg, Malmö och kanske några städer till, de betalar 50 kr litern för bensinen och de som bor på landsbygen, där det saknas kollektivtrafik, de betalar en tia litern!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Tack, nu ser man hur seglare resonerar om den gemensama hobby som sjölivet är. kommer aldrig mer gå akter om en segelbåt mer. Nej istället så borde bara de som har stuga i skärgården få ha båt. Då skulle vi få en underbar skärgård. Utan störande sneseglare.

Puss på er

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Men grabben hur skall det fungera om man som jag är tvungen att pendla från en storstad 16mil om dagen för att jobba på en liten ort för stt det inte finns några kompetenta lantisar göra då, tanka i byn eller i stan?\Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får naturligtvis påverka de politiker Du har valt att snarast möjligt få tillstånd en fungerande kollektivtrafik mellan din stad och den kompetenslösa orten Du jobbar på, sen åker Du buss till jobbet! Fram till dess att politikerna löst kollektivförbindelsen betalar Du naturligtvis det högre besinpriset, det sköts automatiskt vid pumpen oavsett var Du tankar!

 

Fast det är nog lättare att med ren tankekraft flytta bergskedjan Himalaya till Västerås än att försöka påverka en politiker till ett vettigt beslut, så därför önskar jag dig Lycka till och hoppas Du har en bra lön så Du har råd att fortsätta tanka för 50 kronor litern!

 

\Wink\

 

Senast ändrad av Rovarn | 06 april 2008 | 18:53

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gäller ju förståss att hitta vem man ska prata med.

Betvivlar att det fungerar.

post-19228-1394235417,6071_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då har jag redan lösningen, jag fixar ett tankkort av någon som bor på orten och får då med din retorik bensinen för 10kr litern, smarta eller...Tungan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är Du riktigt smart ser Du till att någon av de okompetenta lantisarna betalar soppan åt dig, så hade jag gjort och kört min bil för 0 kr milen...

Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart man kan, se och lär av våra kära politiker...

Guld

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo dom är ju riktigt duktiga

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad e det för jäkla skitsnack att Diesel  och binsin är för billig !!! Fritidsbåtarna står för den allra minsta miljöförstöringen , läs båtliv!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...