Dusty 0 Postad 7 Maj , 2004 Jag ska byta olja i mitt Alpha one drev som har en påfyllning/Nivåbehållare i motorutrymmet. Kan jag fylla oljan därifrån eller ska man som vanligt trycka upp det från oljetömningspluggen längst ned på drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Martin Postad 8 Maj , 2004 Tryck på nerifrån tills oljan kommer ut i oljeventilationshålet. Täpp till ventilationshålet. Därefter trycker du vidare tills oljan kommer upp i behållaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fletcher 0 Postad 7 Augusti , 2005 Är det någon som kan posta en bild på behållaren, var sitter den någonstans? Har en 3,7l med Alpha One drev. Är osäker på om jag har exp. kärl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searay 0 Postad 7 Augusti , 2005 Kolla på Dusty´s motor så ser du behållaren i framkant på motorn precis framför den gula oljestickan.Är för övrigt ganska säker på att du inte har en dylik på din motor Fletcher. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fletcher 0 Postad 7 Augusti , 2005 Okej, på den platsen tror jag att jag har exp. kärlet till kylsystemet. är jag helt fel då? (Locket har trillat av därför är det ett provisoriskt lock) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searay 0 Postad 7 Augusti , 2005 Du har rätt Fletcher.Det blir lite fel perspektiv på oljebehållaren.Den sitter högt upp på motorn och du har ju ditt exp kärl i underkant på motorn.Men som sagt du har ingen oljebehållare på motorn till ditt drev. M.V.H / Per-Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fletcher 0 Postad 7 Augusti , 2005 Tack för snabba och bra svar. Mvh: Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser