Robbe 0 Postad 4 April , 2008 Väldigt segt att få hem den aktuella plottern. Mailade igen och har nu fått ett trackingnummer i alla fall. Så den borde ju dyka upp snart. Iofs så är det fortfarande 70 cm is på havet...http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbe 0 Postad 7 April , 2008 Idag damp den ner. Så nu ska jag sätta mig å läsa instruktionsboken... Slapp inte tull och moms men den totala kostnaden för en 5300 Igps, Navionics Gold XL9, och bränsleflödesmätaret samt tull-moms och frakt blev 6500 :-... Den nordiska generalagentens prisrekomendation ligger på 7295 enbart för plottern....Sen ska man ha karta och flödesmätare också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_G 0 Postad 7 April , 2008 Hejsan Robbe! Jag som du har trålat på nätet efter nätbutiker i USA som vill leverera Lowrance produkter till Sverige. Jag har fastnat för kombinationsapparaten LMS-522c iGPS som jag gärna vill beställa till amerikanskt normalpris och spara en slant. Det synes som du är ovillig att annonsera med vilken nätbutik du använt så jag hoppas du kan maila mig tips på en bra nätbutik för privatimport av Lowrance från USA. Simma lugnt! Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 7 April , 2008 Läs mitt inlägg längre upp,köpte ett lms522... iofs med tull,men likväl nästan halva priset, o utan problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 8 April , 2008 Av svaret från Lowrance kan man bara dra slutsatsen att de vill bestämma var du ska köpa dina produkter och du som konsument kan inte avgöra vad som är bäst för dig. Och vill man vara elak kan man även dra slutsatsen att deras produkter går sönder väldigt ofta (eftersom problemet med servicing verkar stort när man köpt i annat land..). Vem tror de att de lurar? Köp en Garmin.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JungmanJansson 0 Postad 8 April , 2008 Jag hittade denna Lowrance 5300 på en svensk sida: http://www.tecopt.com/artiklar/fyndhorna/lowrance-5300c-igps-plotter/ Måste väl vara ett bra pris? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 8 April , 2008 Inte om man jämför med dom här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LOWRANCE-GLOBALMAP-5300C-GPS-Chartplotter-Internal-Ant_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ38631QQihZ013QQitemZ230239494163QQrdZ1QQsspagenameZWDVW Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JungmanJansson 0 Postad 8 April , 2008 OK, jag ger mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bomben77 0 Postad 9 April , 2008 Jag har precis beställt en på ebay, notan slutade på 4100:- inkl frakt vilket känns galet svårslaget! Nu ska jag snoka efter kort samt flödesmätare samt be till högre makter att tullgubben har fikapaus när mitt paket glider förbi...;-) iofs skulle säljare packa allt i en gammal kartong och ta bort den nya originalkartoneg så vi får hoppas att det funkar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_G 0 Postad 9 April , 2008 4100 riksdaler låter helt och hållet inom budget, skickas den i gammalt emballage så torde den slinka igenom om inte fraktsedeln drar uppmärksamhet till sig... Köpte du den ny och från en etablerad butik? Lycka till! L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bomben77 0 Postad 10 April , 2008 Japp, varan är ny och köpt från en etablerad butik. Jag har ännu inte fått den levererad så att man ska väl inte ropa hej ännu men pacar de den som de har sagt så borde den ju kunna slinka förbi. Kikar även på flödesmätare (EP 60R). Ligger på ca 50-60 usd mot 1300:- i Sverige.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kribban68 0 Postad 16 April , 2008 Hej här köpte från tiger gps.. ett LOWRANCE LMS 525C DF(http://www.outdoorexperten.se/Default.aspx?CP=http://www.outdoorexperten.se/ProductDetails.aspx?productID=10519) kosta mig 6200 med tull frakt fick de idag :) dom skicka de i måndags 14/4 08 fick packetet 10.40 16/4 betala med visakortet online är tok nöjd... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbe 0 Postad 16 April , 2008 Oj.... Dom verkar inte ha en likartad strategi. Jag fick nobben att köpa en Lowrance från TigerGPS då dom svarade att dom inte fick leverera till Norden för tillverkaren. Generalagenten hade visst gnällt. Så mina pengar som jag betalat in via VISA var låsta för mig i tio dar... Men det löste sig via en annan handlare i USA så nu sitter jag här med min Lowrance plotter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kribban68 0 Postad 17 April , 2008 ja du det var märkligt .vilket företag beställde du ifrån ..nu har man provat gpsen hemma i köket allt funka fint nu får man sätta igång med båten pust! har köpt ett renoveringsobjekt marieholm catalina m20 med kass motor kapell typ allt. men sjösättning ska de bli i början av juni Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henrik_st 1 Postad 17 April , 2008 Handlade från GPS SPECIALS går att hitta på Ebay, jätte nöjd med servicen. Det krånglade med UPS när dom skulle leverera till en kompis släkting i USA (för att slippa tull..) eftersom han var bortrest. GPS SPECIALS tog tag i allt, meddelade mig, löste allt med UPS där borta och såg till att grejerna kom fram, allt kändes tryggt och bra... Dom skickar till Sverige, däremot får du nog snällt tulla om dom ska skicka hit, dom skickar inte varan oförsäkrad eller till ett felaktigt värde... men jag låg inte på dom så hårt, så det kan ju vara värt att tjata lite... alla vill ju tjäna pengar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarkocken 0 Postad 27 April , 2008 Beställde ett Lowrance GPS/Ekolod från WMJ Marine för en vecka sedan. Har fått tracking id och har idag sett att den paserat tullen i Sverige så borde kunna hämta upp den imorgon. Får se hur det blir méd moms och tull men även om jag får betala detta så blir det nästan halva priset mot att köpa den i Sverige. WMJ marine har varit snabba med att svara på alla mina frågor och verkar vara mycket bra.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrPotter 0 Postad 5 Maj , 2008 Jag beställde en LMS-522 från TigerGPS förra Måndagen den 28/4 och hade den i handen i fredags den 2/5. Kostade 4300:- plus nästan 1400 i moms och tull. Inga problem alls?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarkocken 0 Postad 6 Maj , 2008 Har nu fått mit lowrance lcx 37c från WMJ marine. Allt fungerade toppen.. Summa med moms o tull blev det 11000 vilket är 9000 sek billigare än i Sverige. Svensk meny och allt fungerar perfekt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pivon 1 Postad 6 Maj , 2008 Hej Vad kul att det fungerade! Vilken utrustningsnivå köpte du? typ av givare/med eller utan antenn? 11000 kr inkl allt är ett riktigt bra pris! /Pivon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 6 Maj , 2008 Är det ingen som rekommenderar Gpsdiscount.com? Jag köpte i och för sig en Garming därifrån, men med tanke på att det var innan dollarraset så var det förbannat billigt med drygt hälften av det svenska priset. Det bästa av allt dock för en otålig typ som mig var att jag la beställningen på en tisdag och hämtade ut paketet hos DHL på torsdagen 2 dagar senare. Inte illa från västra USA. Vet inte om de levererar lowrance men det kan ju vra värt att kolla upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 6 Maj , 2008 Har i dagarna fått hem en Lowrance, köpte från ett ställe som heter www.fish307.com, inga problem där! //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bomben77 0 Postad 6 Maj , 2008 Jag har precis hämtat min Lowrance LMS-522c iGPS på posten. Köpte den på Ebay. Blev lite knas med leveransen pga att säljaren skrev fel på tulldeklarationen vilket gjorde att den skickades i retur till säljaren igen. Säljaren kompenserade dröjsmålet med att slänga med en flödesmätare EP-60! Hela kalaset inklusive tull och frakt landade på 4200:- vilket torde vara svårslaget...;-) Jag är helnöjd och ska genast börja installera! Är någon intresserad av att handla från samma ställe så skickar jag gärna information om säljaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 6 Maj , 2008 Ja lägg gärna upp vem säljaren är är intresserad av lite kringutrustning till min lowrance, bla flödesmätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bomben77 0 Postad 6 Maj , 2008 Då Lowrance har en lite knepig inställning till export till Sverige bla så får Ni som är intresserade gärna höra av er till mej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarkocken 0 Postad 6 Maj , 2008 Hej igen, Köpte en LOWRANCE LCX 37C COMBO WITH 200 KHZ TRANSOM MOUNT TRANSDUCER AND LGC 3000 GPS ANTENNA. länk nedan: http://www.wmjmarine.com/c28509.html Mailade dom lite innan för att vara säker på det här med svensk meny men det verkar vara standard och funkar utan problem. Innan jag beställde så frågade jag om VAT, TAX och dom svarade att det betalar man själv Visste jag ju men dom svarade också att jag själv kan ange försäkringsvärde på transport vilket är det som dom drar moms och tullpå. När jagbeställde så bad jag dom sätta detta till 750$ vilket gjorde att jag endast betalade halva moms och tullen. Tog cirka en vecka från beställning tills det var hemma här i Sverige. Transporterades med USPS vilket dom rekomenderade på wmj. Helt klart en firma som jag kommer använda igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 16 Maj , 2008 Jag har beställt en Lowrance 8200c plus diverse tillbehör- utan några som helst problem. Beställde allt för nån vecka sedan och den är nu snart i sverige. Om den fastnar i tullen, ja...det blir iallafall mycket billigare än om jag köpt den i sverige.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 16 Maj , 2008 Ska även tillägga att www.westmarine.com är jättebra och trevliga att handla ifrån. Tyvärr så säljer dem inga Lowranceprodukter utanför USA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser