CalleN 2 Postad 18 Mars , 2008 Någon som kan rekommendera en prisvärd, ny eller begagnad Autopilot till en 30-fots motorbåt. Vad bör man tänka på när man väljer autopilot? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 19 Mars , 2008 Jag har alltid haft Autohelm på mina båtar och är helt nöjd med dem. Har idag också en 30 fots motorbåt och satte på en Autohelm 300 i somras. Fick den begagnad för 2.000 spänn inklusive fjärrkontroll men det var oförskämt billigt. Kostar normalt begagnade runt 4.000 kr. Funkar perfekt vid låga farter - när jag drar på vågar jag inte köra med autopilot. Leta efter en Autohelm. Har haft både direktstyrd monterad på ratten och remdriven - tycker remdriven är bäst. Då kan man koppla bort den helt när den inte används medan den direktstyrda snurrar med hela tiden även när motorn är bortkopplad. Dessutom är en direktstyrd på ratten jobbigare att montera. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 9 Juni , 2008 Finns det några andra som någon kan rekommendera? Hade tänkt mig något för max 8000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser