2HOT4U 3 Postad 17 Mars , 2008 hehe http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/38DSC02506.jpg så j*vla skönt om jag som kan knappt nåt om båtliv fixar det så lovar jag att nästan alla gör det oxå så när får jag byta till riktiga kortet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 17 Mars , 2008 Grattis! Direkt på kustskepparn nu medans du har allt i färskt minne:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 17 Mars , 2008 hehe nää du kommer knappt ha nytta av det här kortet förutom att jag får 300-400:- billigare försäkring så det är helt onödigt med det andra Senast ändrad av 2HOT4U | 18 mars 2008 | 00:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 Mars , 2008 Grattis! Håller med Yadis, fortsätt, kunskap är ingen tung börda!/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 18 Mars , 2008 Grattis! Å andra sidan, om du knappt kan någonting om båtliv och ändå fixar det........så visar ju det att alla som kritiserar det kommande båtkörkortet har rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 18 Mars , 2008 eller borde har skrivit jag som knappt kunde har lärt mig en hel del på kursen om dom visa sjökortet för mig för 6mån sedan skulle jag ha kliat mig i huvudet nu vet man vad som är rätt o vad som är fel finns säkert en hel del folk där ute som inte vet det när dom aldrig får reda på att dom har gjort fel så kommer dom alltid att göra fel kurser borde vara krav inte körkortet dom som gnäller här är båtfolk tror inte att dom behöver gå på kurser o sånt räcker nog med att läsa boken o lägga ut 200:- o ta kortet dom 200:- sparar man redan första året genom att få 300-400:-billigare försäkring om året Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 18 Mars , 2008 eller borde har skrivit jag som knappt kunde har lärt mig en hel del på kursen om dom visa sjökortet för mig för 6mån sedan skulle jag ha kliat mig i huvudet nu vet man vad som är rätt o vad som är fel finns säkert en hel del folk där ute som inte vet det när dom aldrig får reda på att dom har gjort fel så kommer dom alltid att göra fel kurser borde vara krav inte körkortet dom som gnäller här är båtfolk tror inte att dom behöver gå på kurser o sånt räcker nog med att läsa boken o lägga ut 200:- o ta kortet dom 200:- sparar man redan första året genom att få 300-400:-billigare försäkring om året Då hoppas jag att du inte gav dig ut på sjön för ett halvår sen, innan du kunde läsa sjökortet menar jag. Jag har själv köpt en internetkurs för över 1000 kr och pluggat mig igenom den. Har dock inte skrivit provet ännu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 18 Mars , 2008 Grattis. Håller själv på med kustskeppar nu, räknar med deviasion, missvisning och den roliga strömtriangeln, mera konstiga figurer som finns på sjökorten m.m.Inte för att jag tänker köpa ett skepp, men mer kunskap är aldrig fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 18 Mars , 2008 köpt du den här http://www.sjoassistans.se/show.php?id=1031948 den va bra tyckte jag men när man ska skriva kordinaterna måste man skriva exakt annars fick man fel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 19 Mars , 2008 Nej, företaget heter E-navigation. http://www.e-navigation.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser