Batagaren 2 Postad 16 Mars , 2008 Jag har köpt in en bättre (?) begagnad Flipper 575 HT. Jag kunde tidigt konstatera att den vänstra vindrutan läcker. Under vinterförvaringen har detta inte varit något problem, men nu när säsongen närmar sig så skulle jag behöva fixa detta. Jag vill inte att de nyklädda dynorna skall bli förstörda. Jag har skruvat bort listen runt rutan men jag är osäker på hur jag gör på bästa sätt för att täta den. Evigt tacksam för ett bra svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 16 Mars , 2008 Om du behöver tätningsmassa för att få tätt skulle jag satsa på Sikaflex 295 UV eller 291. 295 och 291 finns i svart som jag antar du bör använda? (291 finns även i vit, grå och brun). http://www.sika.se/marinprodukter(1).asp En varningens ord om Sikaflex, det är otroligt kletigt så man bör ha trasor och polyuretanbaserat lösningsmedel så man kan torka bort spill snabbt och effektivt. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J_sthlm 0 Postad 17 Mars , 2008 Flipper Marin i Täby säljer både gummilisten och butyltelp till din båt. Jag bytte på min båt i våras, det var ganska pilligt men gick till slut. Gummilisten kan annars vara svår att få tag på till äldre flipper. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Batagaren 2 Postad 18 Mars , 2008 Jag är tyvärr nuförtiden bosatt en rejäl bit från Täby och jag antar att de inte har någon postorderförsäljning. Kunde iaf inte hitta det på deras hemsida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser