fiskarin 0 Postad 16 Mars , 2008 vart ska kabeln som går från laddningsrugulatorn som går till DF på generatorn?? plus eller minus?? på min motor är det minus i den ledningen:S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 16 Mars , 2008 Hej! Är det en startgenerator du har? /Eriksen Senast ändrad av Eriksen | 16 mars 2008 | 15:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarin 0 Postad 16 Mars , 2008 ja..alttså en likströmsgenerator.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 16 Mars , 2008 Altså..jqg fattar inte frågan ? Mitt svar får bli: varken till plus eller minus, kabeln går väl precis som du sagt, från regulatorn:s DF till generatorn:s DF punkt?? Varför tror du den ska gå nån annanstans (ocksä) ? Du har nog precis som merparten av oss andra en sketen växelströmsgenerator, den levererar likström efter likriktardioderna. P.S. Läs din egen fråga så inser du att den saknar i stort sett all behövlig info för att få ett relevant svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarin 0 Postad 17 Mars , 2008 så den går inte någon annan väg en till laddningsreleät då??ska den bara hänga löst då sen effteråt eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 17 Mars , 2008 Enligt mitt kopplingsschema till min motor är kabeln kopplad precis som Gunnar skriver från DF på generatorn till DF på regulatorn. Det finns nog inga andra alternativ. MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarin 0 Postad 17 Mars , 2008 men det finns fyra plintar på regulatorn..har nog fattat att den ska gå till df,men vart går den sen??ska den vara till en tändningslampa och sen till strömlåset eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 18 Mars , 2008 Här förklarar jag hur en generator/regulator fungerar, kanske kan vara till någon hjälp ? http://www.maringuiden.se/forum/;thread=212546 Om du talar om vad för grejer du har (generator, regulator, motor etc, kanske med en bild eller två om du inte vet) kanske det blir lättare att förstå din fråga och också presentera ett adekvat svar...bara en tanke? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarin 0 Postad 18 Mars , 2008 kom på själv hur det skulle vara..man kopplar ju såklart ena kabeln från regulatorn till en laddningslampa och sen till strömlåset,och den andra direkt till ackumulatorn....var ju inte så svårt..finns det verkligen så många olika sätt att koppla en likströmsgenerator eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser