Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
fiskarin

likström

Rekommendera Poster

vart ska kabeln som går från laddningsrugulatorn som går till DF på generatorn?? plus eller minus??

på min motor är det minus i den ledningen:S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
Är det en startgenerator du har?
/Eriksen

Senast ändrad av Eriksen | 16 mars 2008 | 15:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Altså..jqg fattar inte frågan ?

Mitt svar får bli: varken till plus eller minus, kabeln går väl precis som du sagt, från regulatorn:s DF till generatorn:s DF  punkt??

Varför tror du den ska gå  nån annanstans (ocksä) ?

Du har nog precis som merparten av oss andra en sketen växelströmsgenerator, den levererar likström efter likriktardioderna.

P.S.

Läs din egen fråga så inser du att den saknar i stort sett all behövlig info för att få ett relevant svar\Surprised\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så den går inte någon annan väg en till laddningsreleät då??ska den bara hänga löst då sen effteråt eller??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt mitt kopplingsschema till min motor är kabeln kopplad precis som Gunnar skriver

från DF på generatorn  till DF på regulatorn. Det finns nog inga andra alternativ.

MVH Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men det finns fyra plintar på regulatorn..har nog fattat att den ska gå till df,men vart går den sen??ska den vara till en tändningslampa och sen till strömlåset eller??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här förklarar jag hur en generator/regulator fungerar, kanske kan vara till någon hjälp ?

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=212546

Om du talar om vad för grejer du har (generator, regulator, motor etc, kanske med en bild eller två om du inte vet) kanske det blir lättare att förstå din fråga och också presentera ett adekvat svar...bara en tanke?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kom på själv hur det skulle vara..man kopplar ju såklart ena kabeln från regulatorn till en laddningslampa och sen till strömlåset,och den andra direkt till ackumulatorn....var ju inte så svårt..finns det verkligen så många olika sätt att koppla en likströmsgenerator eller??:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...