joakimjohansson 0 Postad 15 Mars , 2008 Jag har problem att få bort startmotorn från min b20, är det nån som vet hur många skruv den sitter fast med? jag har lossat två skruv som gick igenom startmotorn och genom motorblocket då det inte gick att få bort startmotorn ändå så lossade jag på två skruv som gick igenom den svarta kåpan på startmorn men startmotorn sitter bonnfast, det ser ganska rostigt och jävligt ut, är det så att den bara har rostat fast? jag har inte vågat banka och slå allt för mycket på den ifall det är nån skruv el dyl. som jag har missat...Tacksam för hjälp:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 15 Mars , 2008 De brukar sitta med 2 långa bultar, kan de kanske ha rostat fast? Spraya på wd40 eller 5-56 och rucka lite på den så borde den komma loss.Lycka till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 15 Mars , 2008 Din startmotor ska se ut som den på bilden, dvs med 2 bultar som jag trodde...//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joakimjohansson 0 Postad 15 Mars , 2008 Tack för snabbt svar! De två skruvarna som satt i den svarta kåpan behövde inte lossas för att ta bort starmotorn eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 15 Mars , 2008 Nä det behävs inte. De du ska ha loss sitter i öronen närmast det blanska på bilden TenZer skickade... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joakimjohansson 0 Postad 15 Mars , 2008 Tack så mkt igen, nu är den loss, helt full med salt var den, 30 år på västkusten verkar ha gjort sitt...någon som vet hur jag ska koppla in den för att provköra den? där är ju två anslutningar förutom den skruvansluningen är -kabeln satt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 16 Mars , 2008 Koppla plus på 8mm skruven, minus i gods. Ta sen en kabel och koppla ihop plus med ett av flatstiften. Prova vilket! Det händer ingenting om du kopplar på fel stift. Numera kan man köpa startmotorer billigt på Biltema 599Kr Tänk bara på att fästhålen är gängade M12, så du måste skaffa nya skruvar. Senast ändrad av Rollen | 16 mars 2008 | 08:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser