Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Fredric_sthlm

Chris Craft 322 eller Sea Ray Sundancer 310?

Rekommendera Poster

Behöver argument, fördelar, nackdelar på dessa båtar som är relativt lika varandra. Bägge i prisnivå kring 500, Chris Craften med splitter nya 5,0:orMPI samt SX drev, 310:an med 2 st 5,7 EFI samt Bravo III.

Ngn som kört respektive eller ngn av dem och har synpunkter?

//Fredric i köpartagen

Senast ändrad av Fredric_sthlm | 15 mars 2008 | 00:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..bara inte Chrissen har OMC motorer !!!!!!-Skit !!!! Gå på känsla , älskar du båten så spelar inte  ''lite skit i hörnen '' någon roll ... -Ödsla massor med tid och pengar så blir allt bra .

'lycka till

post-11345-1394235384,3101_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tsck Jocke!

Nej I CC´ en är OMC 5,8 är utslitna och nu sitter det dessa helt nya, okörda MPI

http://www.marinepowerservice.com/BoatingStore/browse_detail3.cfm/productID/23380.cfm

Chris Crften känns ju klart fetare än 310:an men lyssnar gärna på goda råd kring dessa innan jag bestämmer mig.

Senast ändrad av Fredric_sthlm | 15 mars 2008 | 02:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. har försökt läsa på om dina val, men det var inte så lätt för mig heller !

En frågor till dig är , allmänskicket på dessa 2 båtar  ? Tycker du att någon ser mer välvårdad ut .

-Kommer dom från US . är den då från  FL ?

Då kan alla dynor och klädsel vara helt sunkiga efter den starka solen och det fuktiga klimatet .

Finns massor med frågor , lite svårt att lista allt .....

Går det att se båtarna på någon länk/sida ....?

//JCC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!! Det viktigaste är skicket på båten! Snygg båt men dåligt skick = tråkig sommar. Om ingen uppfyller kombinationen snygg, praktisk, bra skick. Vänta! det kommer fler båtar. /MagN

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Mag,

jo det finns en uppsjö av båtar men 310:an och 322:an har rätt stuk med suveräna utrymmen och bra prestanda. Vill ju gärna passa på när dollarns är låg. Har du ngt annat förslag?

P.S, slängde ut min Bayliner 2655 på annons i går morse. Vilket drag! 13 pers ringde och jag visade båten för tre igår. Fick slänga i mig frukost och åka ner och slita av pressening, dra på klädslarna till dynorna och putsa som en galning, men fint bvlev det. Min annons: http://www.blocket.se/vi/15564577.htm?ca=11_s

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej jag kan inte rekommendera någon anna model/ärke, är själv ute efter något mindre typ SeaRay 240.

Skulle jag råda skulle jag välja SeaRayn mest för att den har ett nyare skrov. Kolla hur mycket plywood som har i mororrummet/väggar och golv. för den skyddsmålningen som är gjord på 80-90-talen hjälper inte mycket idag.

Om jag mins rätt så byrra man på SeaRay från en massa trä till mer eller bara plats vid 98/00. Då håller båten betydligt bättre!

Lycka till med köpen! (ska själv kolla på en Monteray 262 från -01 coh jämföra med SeaRay 240)

/MagN 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Korrekt Jocke :-)

Ja hade inte motorn i min Bayliner rasat då så hade jag med stor sannolikhet haft denna 322a idag. Får se om du blir en ny lycklig ägare av henne i stället.

Spännade att se vilket beslut du kommer ta.

//Fredric med samma Bayliner men med ny motor och strax nytt drev...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...