Lasse_W 0 Postad 14 Mars , 2008 Hej alla. Jag går i båtköpar tankar och funderar på en x 372 prestige. Har någon något, antingen positivt eller negaivt o säga om en sådan. MVH Rådvill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svampbob 10 Postad 15 Mars , 2008 Hej! 372:an finns ju både med masthead ocg 7/8 del, och med rorkult och ratt. den är ju tyvärr svårseglad med rorkult och spinnaker vad jag har hört. Iså fall kanske man skulle föredra en med 7/8 och ratt.Jag vet inte vad som skiljer i pris men annars skulle nog jag föredrA 362. Den känns klart modernare med bredare bärigare akter. 372 är ju ritad för IOR så den är ju smalare i häcken.362 är ju också en kanonseglare. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 15 Mars , 2008 Visst är 362 att fördra till och med x-37, men det är ju inte riktigt samma prisklass. X-372 är som det andra x-båtarna god kvalitet samt goda seglingsegenskaper, inga direkta nackdelar men du bör kontrollera ramarna vid köp. MVH Carl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svampbob 10 Postad 16 Mars , 2008 Det finns många fina x-båtar nere i tyskland och danmark.En fördel med dom tyska t ex är att dom har mest sand därnere och inte granit överallt som här.Alltså finare i kölen.Jag har varit nere i tyskland och kollat går man på en brygga så tycker dom att det är kul om man är intresserad av deras båtmodell och visar gärna upp den.Heilegenhafen är ett bra ställe att kolla på t ex.Det finns fler fina hamnar i ostsee att gå och titta i.Lycka till! //mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle_65 0 Postad 18 Mars , 2008 Hej, X-372 extremt god kvalitet ochmycket goda seglingsegenskaper. Jag hittade lite info om båten. http://www.ihamn.se/segelmoreinfo.php?id=469 Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser