Gedda 24 Postad 14 Mars , 2008 Hej! Måste hitta ett försäkringsbolag som kan tänkas försäkra en plastad träbåt på ca 13x4.6 meterNågon som har förslag på bolag.. Säg till! MVH Gedda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 14 Mars , 2008 Tjena, Kolla med Bohusläns allmänna sjöförsäkringsförening, jag hade min gamla båt försäkrad hos dom och fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande när jag hade en skada 2005. http://www.forreg.nu/enkel/info.lasso?ID=148826 Lycka till Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 14 Mars , 2008 Sorry Gedda, du ligger pyrt till. Jag frågade lite branchfolk och det närmaste jag kom försäkring var Länsförsäkringars ansvarsförsäkring. I övrigt var det tyvärr kört. Jag kommer att få ett samtal från en inom området kunnig person inom kort. Ifall jag får ny info, skriver jag i forumet. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SV-Pirat 0 Postad 14 Mars , 2008 Det var fin Kolla med trygg Hansa, dom har jag. Billigt och sjöräddning ingår. /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 Mars , 2008 jo jag har börjat inse det. ringde ett bolag ute på öckerö imorses men han kunde tyvärr inte heller ta den :-( får väl starta ett eget försäkringsbolag :-D kollade upp det med sthlm radio som tipsades om och icke sa nicke!fattar inte vad dom är så jävla rädda för? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 14 Mars , 2008 tjenare gädda det måste väl finnas många som har en plastad träbåt här på forumet.någon borde ju vara försäkrad !! ?? Typiskt försäkringsbolag men sedan när man behöver använda dom så finns det en massa undantag etc....så tyvär får du inte ersättning på denna skada för att........men pengar ska dom ha !! När dom stal min cd spelare i bilen så tog tjuvarna även ett gäng cd-skivor........ringde å anmälde detta med svaret att jag skulle få ut en ny cd-spelare när jag betalat självrisken och även betalt för EN st cd-skiva......VA sa jag men dom stal ju 15st skivor.............!? ja med då får du ta det på din hemförsäkring(en självrisk till på 1500kr om jag hade kvar kvittona på skivorna !!) varför får jag bara ersättning för en skiva då ?? jo för du kan bara spela en skiva åt taget fler ska du inte ha i bilen !!! Haha hur många har en skiva i bilen......rena skämtet.....Lite ifrån ämnet men ändå ett försäkringsärende likt många // Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SV-Pirat 0 Postad 14 Mars , 2008 Jag satt och sjöng själv i bilen och tappade rösten. Det slutade med 14 dagar extra semester på egen risk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 15 Mars , 2008 Kollat med dom med och det va inget napp där heller tyvärr..men tack för tipset.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 213 Postad 15 Mars , 2008 Kolla vad Svenska Sjö säger. Borde inte vara orimliga om du går med på en besiktning, eller kanske en friskrivning av något slag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 15 Mars , 2008 Varför panik? Har du tänkt att sänka henne??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 15 Mars , 2008 Har hört av en som tidigare jobbat hos Atlantica att det är riktigt svårt att försäkra plastade träbåtar... De tog inte åt sig några sådana. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sirba 0 Postad 15 Mars , 2008 Eller håller hon redan på att sjunka??? http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ramsdal 0 Postad 15 Mars , 2008 Hej hej Kolla med Alandia bolagen, jag har hafft alla mina båtar försäkrade där, det är ett bolag från Åland, men jag var på mässa i stholm och såg att dom även finns i sverige. David, Från Åland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 16 Mars , 2008 Jo Gedda! Räcker det inte med en ansvarsförsäkring. Båten kan ingen annan än du garantera lika bra. Du vet att den klarar sig utan at sjunka osv. Bara att plasta på lite tjockare. Att försäkra något som går långt utanför standard blir fötr osäkert för de med hängslen och svångrem (banker och försäkringsbolag) så sätt in de skyhöga låtsaspremierna i säkra papper istället så har du till ev. reparation eller förlust av båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser