Teoo 0 Postad 13 Mars , 2008 Vad har ni för erfarenhet av GPS med inbygd antenn? Fungerar det bra med HT och hur fungerar GPS:en inne i en båt? Jag ska köpa min första GPS och vore tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 13 Mars , 2008 Min Garmin i bilen har inbyggd antenn . Min Garmin 520 till båten tar emot signalen även när den är inne i bilen .... med inbyggd antenn!!!! Verkar funka , eller hur ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 13 Mars , 2008 Jag hade en handhållen GPS i min HT, med en hållare vid ratten. Fungerade utmärkt. Ska inte vara några problem sålänge man inte har något i metall ovanför GPS'en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 13 Mars , 2008 .. och mitt biltak !?!?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teoo 0 Postad 14 Mars , 2008 Tack för svaren. Det verkar som att inbygd antenn fungerar utmärk. Det är ingen som tyckt att det är dålig mottagning på en GPS med inbygd antenn så det verkar vara det självklara valet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 14 Mars , 2008 Det funkar. Jag har haft inbyggd antenn både i en HT och nu i en kabinbåt och det funkar helt perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 506 Postad 14 Mars , 2008 I bilen går signalerna genom rutan. Jag har en PC med puck som fungerar perfekt i min bil. Jag fick det dock inte att fungera i en bekants bil. Trodde först det var fel på mina grejer, men det visade sig att han hade någon form av metallisering på glaset mot värmeinstrålning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 14 Mars , 2008 Yup. En GPS måste ligga i vindrutan för att fungera eller ha extern antenn. Försök hålla den mitt inne i bilen så slutar den snart att visa något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser