Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
Teoo

Inbygd antenn?

Rekommendera Poster

Vad har ni för erfarenhet av GPS med inbygd antenn? Fungerar det bra med HT och hur fungerar GPS:en inne i en båt? Jag ska köpa min första GPS och vore tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min Garmin i bilen har inbyggd antenn .

Min Garmin 520 till båten tar emot signalen även när den är inne i bilen .... med inbyggd antenn!!!!

Verkar funka  , eller hur !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en handhållen GPS i min HT, med en hållare vid ratten. Fungerade utmärkt.

Ska inte vara några problem sålänge man inte har något i metall ovanför GPS'en.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaren. Det verkar som att inbygd antenn fungerar utmärk. Det är ingen som tyckt att det är dålig mottagning på en GPS med inbygd antenn så det verkar vara det självklara valet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det funkar. Jag har haft inbyggd antenn både i en HT och nu i en kabinbåt och det funkar helt perfekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I bilen går signalerna genom rutan. Jag har en PC med puck som fungerar perfekt i min bil. Jag fick det dock inte att fungera i en bekants bil. Trodde först det var fel på mina grejer, men det visade sig att han hade någon form av metallisering på glaset mot värmeinstrålning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yup. En GPS måste ligga i vindrutan för att fungera eller ha extern antenn. Försök hålla den mitt inne i bilen så slutar den snart att visa något.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...