Karmen 0 Postad 13 Mars , 2008 Är det någon som vet med vilket moment man ska dra muttern till propellern på ett Alpha drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 13 Mars , 2008 Hm..bra fråga! hade ingen aning om att de skulle dras med moment. Och kan någon i samma veva ge sin åsikt om de nya utbytbara fyrbladiga kompositpropellrarna från (Proplus tror jag de heter)? Är de ett bra komplement eller bättre än den trebladiga originalpropellern? För o Nackdelar? Vet ju att det är perfekt om man går på grund och enkelt kan byta ut den/de skadade vingarna. Men tänkte mer på drift och så Senast ändrad av WaterWolf | 13 mars 2008 | 11:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 13 Mars , 2008 Jag vet inte om det är något annurlunda med Alpa drev, men normalt är annars att propellern sitter på splains som tar upp kraften. Muttern sitter där för att inte propellern ska glida av axeln. Det behövs inte dras med något specefikt moment. Själv brukar jag hålla propellern med en hand och dra år muttern med en nyckel ca 30cm lång och dra åt så man känner att det spänner till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser