Gäst Christer Postad 6 Maj , 2004 Hej jag undrar om någon kan svara på vad XP står för på min 20hk Evinrude -92 eller något annat som kan vara bra att veta. MVH Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalle Karlson Postad 6 Maj , 2004 Har en likadan och den går kanonbra. Men jag är också intresserad av vad XP står för på den motorn. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grenadjar 0 Postad 21 Mars , 2008 det står för extra power Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjtsu15 1 Postad 21 Mars , 2008 XP står för vad jag vet för 25hp men med 20hp:s tejp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 22 Mars , 2008 Hej, Kan X.et ha nåt med cross flow (X flow) att göra? 2-taktare med förgasare brukar delas in i t ex cross flow och loop charged (Schnuerle) beroende på hur luft/bränsle kommer in i cylindern och lämnar densamma. http://www.maxrules.com/fixtheory2.html /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chiftec 0 Postad 29 April , 2008 Vet inte vad Xét och Pét står för men vad som skiljer sig från min 175XP och en vanlig 175 är XP´ n har höjd kompression, annat insug annan topp, högeffektsdrev, ca 200Hk. /Chiftec Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser