Alpha 0 Postad 30 Juni , 2004 Hej Har en Yanmar 1 GM10 som gått som en klocka med regelbundna servicar under 6-7 år. Den sista tiden har den börjat att pendla 5-800varv oregelbundet. Har bytt alla filter,byggt om CAV filtret,hällt i medel för ohyra i tanken och luftat oändligt antal gånger. Den startar utan att du nästa behöver vri på nyckeln. Vad kan felet vara?? Alla tips uppskattas :mad: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Henrik Postad 19 Juli , 2004 Du skrev, byggt om CAV filtret. Vad exakt gjorde du om? Har du kollat insprutningsventiler och dess inställning, högtryckspumpen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alpha 0 Postad 23 Juli , 2004 Hej Jag har byggt om CAV filtret till ett filter som tar bort microorganismer som i och med den nya miljöDieseln förekommer nuförtiden. Jag har fått en hel del tips om att det kan vara luftläckage på sugsidan och jag har därför köpt alla packningar och kommer att byta alla Diesel slangar på den sidan också. Kommer även att sätta dubbla slangklammor. Har ännu inte kommit till spridare eller pump men det blir nästa steg. Tack för svaret. //Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Putte Postad 4 Augusti , 2004 Hej, Jag har en Yanmar 1GM som hade samma problem. Jag hade rostig (brun) diesel och partiklar i pumpen. Tydligen har det stått vatten i den under någon vinter. Den startade lätt och gick bra på tomgång när den var kall men varvet flexade och den gick dåligt på tomgång när den var varm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peder Postad 1 September , 2004 Hej Jag tror du löser problemet med att byta pump. Motorn får inte tillräkligt med bränsle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser