mbroberg 0 Postad 10 Mars , 2008 HejHar ett problem med vår motor!En vp 271 som ej får någon gnista på tändstiften, jag har 12 volt på tändspolen samt ett brytarlöst tändsystem.mkt tacksam för ev tips!Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 11 Mars , 2008 God morgon Mattias! Inget svar på frågan men mitt erbjudande står fortfarande kvar. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 11 Mars , 2008 Det är säkert tändmodulen. Det finns sätt att kolla den. Ska se om jag kommer ihåg att kolla i boken i morgon. Har du lättat på fördelarlocket. Det brukar inte se så kul ut därunder. Rostigt och dant. Fjädrarna brukar vara väldigt rostiga, vilket gör att tändförställningen inte fungerar. Om det är tändmodulen som är trasig, och det är rostigt i fördelaren så är det nog enklast att byta hela fördelaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mbroberg 0 Postad 11 Mars , 2008 Hej jag hade varit mycket tacksam om du ville forska lite i detta, har haft i sär födelaren och tyckte det såg rätt ok ut, fjädrarna verkar funka som dom skall.Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 12 Mars , 2008 Kolla manometern var enda mm från spole ner till stiften så kommer du hitta problemet alternativt ordentligt spoiga stift Lycka till! //Johannes Senast ändrad av TenZer | 12 mars 2008 | 07:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Mars , 2008 Ifall du själv vill göra jobbet, kan du få låna min verkstadshandbok. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mbroberg 0 Postad 12 Mars , 2008 Tack så mycket för alla förslag, särskilt tack till Nitro för det avgörande tipset.En liten justering av impulsgivaren var det enda som behövdes och nu spinner motorn som en katt.Mvh Mattias http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser